| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Däck för banåka
Tips på R-däck 17"
|
885 besök totalt |
|
Tips på R-däck 17"
Jag håller på att leta efter en uppsättning 17" orginal fälgar till min M5 E34 som jag tänkte sätta R-däck på så man slipper slita på mina ordinarie jättehjul
Vilka däck rekomenderas, gärna inte allt för dyrt? Dimensionen är 235/45-17 orginal, ska man ha samma på R-däcken? Kan man köpa R-däck från Däckonline? Mycket tacksam för svar _________________ John Tyndal |
|
Jag kan verkligen rekomendera Goa Gubbar Racing http://www.goagubbarracing.com/ , beställde en uppsättning Toyo Proxes R888 ( i 15 " ) i onsdags och fick dom igår, sjukt bra pris också....
Kontakta dom så kan du säkert få lite råd om vilka däck som kan var lämpliga att använda på din bil...
_________________ / Martin Spetz Racern: |
|
Jag kör Toyo Proxes R888 (Trampio), 17" på min relativt tunga 993 och de funkar bra för min blygsamma nivå
Köpte mina från Wheelbase, Martin där är jättebra att diskutera däck med (detta outtömliga ämne) |
|
Det lutar åt Toyo, de verkar finnas i mänskliga priser hos GGR och hjulhandla.se.
Annars verkar priserna på R-däck stiga något sjukt när man går upp från 15" till 17", jobbigt med stora bromsar...
_________________ John Tyndal |
![]() |
Däck för banåka
Tips på R-däck 17"
|
885 besök totalt |