| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
bil i no limit
|
1430 besök totalt |
|
bil i no limit
Nu får jag skämmas, men jag vet inte vad det är för bilar som dom tränar med i No Limit. alltså de krämblåa-bilarna.. de använder även en privat och parkerar utanför kåken i en scen. går inte att hitta info ngnstns. vad är det för ngt? _________________ Joel Nilson nu:CBR 900 RR då: Alfa 166 3.0, Fiat Coupé 20vt, Pug 205 1.9 gti, Pug 205 gti mi16, VW golf 1 gl, Alfa 164 3.0, Pug 205 1.9 gti, VW Golf 1 gl |
||
ja... just det...
börjar känna mig gammal... lika gammal som Maz
|
||
|
Åh, den filmen är ju... eh, rätt rutten. Eller ja, man får ta den för vad den är, en filmatisering av en gammal fransk racingserie (gick i Buster en sväng också har jag för mig). Rätt snyggt foto och lite skönt överspel av skådisarna i och för sig... Den heter Michel Vaillant i original, har även sett att den gått under namnet Need For Speed. Producerad av Luc Besson för övrigt.
Är det möjligtvis den här bilen du tänker på? http://www.mcarsweb.com/vaillante/gr I tävlingen kör Michel Vaillante en blå Lola B98/10 med Juddmotor och Leaderstallet en Panoz LMP1 med Elanmotor. Ingen Peugeot där inte men det hindrar ju inte att det står på bilen.
Apropå det så ser det ut som att Peugeot är på väg tillbaks till Le Mans på riktigt nästa år men det är en annan historia... _________________ 911SC -82 |
||
De kör ju även rally i filmen...och då kör de en Pugg 206:a som är döpt till Valliant. _________________ Rachid Rachid |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
bil i no limit
|
1430 besök totalt |