Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 12458 besök totalt |
Tjenare!
![]() Jag har anmält mig för körning på Anderstorp den 7 och eventuellt även den 14 juni. Häng på du med. Vore kul att träffas. Det var ju ganska länge sedan sist. Läs om träffarna på "Inför träffar" här på rejsa. _________________ Aston Martin V8 Vantage BMW 328i Cab E36 Haase DD2 kart NS: 38 varv |
ooooo det lockar! Det är ju en bit att köra men det tål helt klart att funderas på...
Antecknar datumet och kollar efter.. Har aldrig kört på anderstorp, kan bli spännande. Håller med... Absolut hade det varit roligt att ses och köra lite med.. Ha det Mvh _________________ Henrik Persson Fiat Uno Turbo i.e. -87 Porsche 911 SC targa -82 |
![]() Minns du den... Det innebär att vi träffats? Var det på Knutstorp 03 (fast då körde jag Argenta)? ![]() |
Yes..vi träffades på knutstorp 03 och du körde Argenta. Kul bil det med för övrigt.
Det blir lätt så, när man har haft bilen så länge och när det inte finns så många, att man vet var dom hör hemma etc...man får lite koll på Uno sverige. Batteriet bak, nerlackad, coupéfälgar eller har jag fel? finns ett par vinrödmetallic Mvh _________________ Henrik Persson Fiat Uno Turbo i.e. -87 Porsche 911 SC targa -82 |
Jovars!
Men batteriet hann jag aldrig flytta, det var liksom för många andra problem.. fel soppapump osv. Sen såldes den, o sen såldes den igen till denna ägare: http://www.garaget.org/?car=1521 Jag säger ingenting.. ![]() |
Lite nya bilder på Fiaten som kanske kan vara lite kul att titta på
Bilder på motorn ![]() ![]() Bromsar fram resp. bak ![]() ![]() Batteriet samt stag bak, ostädat ![]() Så här ser det ut i kupén... smutsigt ![]() Mvh _________________ Henrik Persson Fiat Uno Turbo i.e. -87 Porsche 911 SC targa -82 |
Gammal tråd, men händer det något med denna bil nu för tiden?
Hur sitter bakre staget fast? Har ett till min Punto men drar mig lite för att borra. Dessutom vill jag inte inkräkta för mycket på bagageutrymmet ![]() _________________ Patric Briby Civic-Type R |
Unon
Gammal tråd.. tycker själv att det är lite spännande att kika på gamla projekt. Jag har kvar bilen, besiktigad även i år men den används inte allt för ofta. Har precis tryckt dit en 15t turbo för att försöka få ner avgastempen och hålla mig undan från ras. Blev dock inte nöjd med tryckrörsdragningen så bilen väntar just nu på att få vridet kompressorhuset ett par grader. Angående fjäderbenstaget bak så är det bara expanderat på plats. dvs jag har spänt ut det mellan tornen så att det sitter fast som på bilden ovan. På så vis kan man även ta bort staget när väskorna ska in. Men det ska nog borras dit när andan faller och baksätet åker ut och coiloversen åker på. Intressant att borra i tornen för övrig, ett klassiskt rostställe som kan vara hur muggigt som helst. Nu är mina förvisso rostlagade och jag vet att din punto är rostfri. Ett tag funderade jag på något kralligt vinkeljärn eller liknande som man kunde skruva i ordinarie skruvar för stötdämparen och sedan fästa staget i det. kan kanske vara något om man inte vill borra. Mvh _________________ Henrik Persson Fiat Uno Turbo i.e. -87 Porsche 911 SC targa -82 |
Tack för svaret! Får se om jag också kanske bara "trycker" dit staget lagom till banmötet på Kinnekulle nu på Lördag.
Kul med någon som satsar seriöst på Unon, de används tyvärr mest som rakt-fram-fordon när någon trimmar dem. Hade själv en Uno T för några år sen men gjorde inte så jättemycket med den. _________________ Patric Briby Civic-Type R |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 12458 besök totalt |