| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Bränsleregulator
|
2111 besök totalt |
|
Nu börjar det bli brottom! hjälp önskas snarast!
Vet någon om det finns regulatorer med mutter/skruv anslutning?? Eller en bilmodell som har detta. HILFE!!! _________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||
|
Finns det inte en "massa" att välja på hos din lokala biltilbehörsbutik?
det är ju ändå en ganska universalpryl.. min orginal har iofs anslutning in för oring men det borde väl finnas med 8mm slanganslutning både in och ut som skulle kunna nyttjas med lite slang o sånt så kan du ju sätta nipplar där du ville ha skruvanslutningen.? _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||
Nixpix. verkar som denna "sak" bara finns hos orginalverkstäder... _________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||
|
När man minst anar det så trillar en gammal mekaniker in..
Misab i göteborg har ett märke som heter Malpassi och de hadde precis vad jag sökte
För övriga som söker dessa delar: http://www.misab.se/ _________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||
|
Annars har Roadster bil regulator.
http://www.roadster.se/etanol.html _________________ Micke Aspving |
||||
|
Snappat från etanol.nu
Roadster Billigast och bra leveranser! Malpassi med instrumentutgång AIR004 för 690kr Malpassi utan instrumentutgång AIR001 för 650kr Instrument 0-7bar FPG002 (för AIR004) kostar 295kr Etapp (Malpassi 1190 kr, se nr. 374) BSR (Malpassi 1350 kr) Misab (Malpassi turbomodell 840 kr, vad vi vet ej ännu testad) GikTurbo (1400 kr, vet ej märket, best. nr. D2024) _________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
||||
|
Hej
Jag vet flera som haft problem med Malpassi till insprutning, läckage och instabilt tryck på en del exemplar. Saab 9000i har såvitt jag minns en 3-bars regulator med skruvade koppel i bägge ändar (eventuellt slangnippel på returen). /Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||||
Läckage är väl inte så bra iof.. är det i membrantätningen det har läckt då? Instabilt tryck blir det oftast när man har stora flöden vad jag har förstått.. Typ turbobil med många hästar. Jag har köpt en malpassi iaf, ska köra med tryckmätare ett tag och se hur den beter sig! Jag har ju rätt lite hästar i min bil jämfört med många andra som köper ny regulator... |
||||
Min regulator (malpassi) läckte vid nipplarna.. men det var bara att använda flytande tätning så var det problemet borta. Bränsletrycket fladdrar väl lite, men inte något konstigt så imo. det största problemed med instabilt tryck tycker jag börjar bli när man närmar höjer för mycket men då tror jag snarare att det är pumpen som inte levererar ett jämnt tryck? _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||
Har hört detsamma från duktiga trimfirmor. På en turbobil höll den inte alls 1:1 när laddtrycket kom.
|
||||
Det kan jag bekräfta... Malpassi är skräp, funkar dåligt på överladdat. Har på två olika bilar upplevt exakt det problemet, när laddtrycket kommer så "glömmer" Malpassin att tryckkompensera = kärran tvärnitar och man slår huvudet i ratten. Inte kul att uppleva mitt under en omkörning. _________________ Johan H |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
Bränsleregulator
|
2111 besök totalt |
