Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Bränsleregulator
2111 besök totalt
Jovani
Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003
Inlägg: 3479


Trådstartare
Bränsleregulator

Vart får man tag på en sådan här för vettiga pengar?
bör vara ca 3bar.

_________________
Johan Carlsson

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
Citera
Jovani
Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003
Inlägg: 3479


Trådstartare
Nu börjar det bli brottom! hjälp önskas snarast!

Vet någon om det finns regulatorer med mutter/skruv anslutning??
Eller en bilmodell som har detta. HILFE!!!

_________________
Johan Carlsson

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
Citera
Eric Josefsson
Skänninge
Här sen Maj 2003
Inlägg: 4208



Finns det inte en "massa" att välja på hos din lokala biltilbehörsbutik?

det är ju ändå en ganska universalpryl.. min orginal har iofs anslutning in för oring men det borde väl finnas med 8mm slanganslutning både in och ut som skulle kunna nyttjas med lite slang o sånt så kan du ju sätta nipplar där du ville ha skruvanslutningen.?

_________________
Brukshäcksarsenalen:
Citroën Xsara Picasso 1,8 -05
Opel Vectra 1,8 -09
Citera
Jovani
Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003
Inlägg: 3479


Trådstartare
Eric Josefsson skrev:
Finns det inte en "massa" att välja på hos din lokala biltilbehörsbutik?

Nixpix. verkar som denna "sak" bara finns hos orginalverkstäder...

_________________
Johan Carlsson

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
Citera
Jovani
Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003
Inlägg: 3479


Trådstartare
När man minst anar det så trillar en gammal mekaniker in..
Misab i göteborg har ett märke som heter Malpassi och de hadde precis vad jag sökte

För övriga som söker dessa delar:
http://www.misab.se/

_________________
Johan Carlsson

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
Citera
micke.a
Göteborg
Här sen Jul 2004
Inlägg: 33



Annars har Roadster bil regulator.
http://www.roadster.se/etanol.html

_________________
Micke Aspving
Citera
Kunta
Karlstad
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1411



Snappat från etanol.nu

Roadster
Billigast och bra leveranser!
Malpassi med instrumentutgång AIR004 för 690kr
Malpassi utan instrumentutgång AIR001 för 650kr
Instrument 0-7bar FPG002 (för AIR004) kostar 295kr

Etapp
(Malpassi 1190 kr, se nr. 374)

BSR
(Malpassi 1350 kr)

Misab
(Malpassi turbomodell 840 kr, vad vi vet ej ännu testad)

GikTurbo
(1400 kr, vet ej märket, best. nr. D2024)

_________________
//Kenth Wiklund

Alfa 75 3.0 Potenziata #75
A4 Avant T
Citera
therealpinto
Skellefteå
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5898



Hej

Jag vet flera som haft problem med Malpassi till insprutning, läckage och instabilt tryck på en del exemplar.

Saab 9000i har såvitt jag minns en 3-bars regulator med skruvade koppel i bägge ändar (eventuellt slangnippel på returen).

/Gustaf

_________________
---/In search of Maxwell's demon---/
Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till...
SFRo-besiktningsman i Skellefteå
Citera
Gustav Sundberg
Överboda, Umeå
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1309



therealpinto skrev:
Hej

Jag vet flera som haft problem med Malpassi till insprutning, läckage och instabilt tryck på en del exemplar.

Saab 9000i har såvitt jag minns en 3-bars regulator med skruvade koppel i bägge ändar (eventuellt slangnippel på returen).

/Gustaf


Läckage är väl inte så bra iof.. är det i membrantätningen det har läckt då?

Instabilt tryck blir det oftast när man har stora flöden vad jag har förstått..
Typ turbobil med många hästar.

Jag har köpt en malpassi iaf, ska köra med tryckmätare ett tag och se hur den beter sig!
Jag har ju rätt lite hästar i min bil jämfört med många andra som köper ny regulator...
Citera
Eric Josefsson
Skänninge
Här sen Maj 2003
Inlägg: 4208



Gustav Sundberg skrev:
therealpinto skrev:
Hej

Jag vet flera som haft problem med Malpassi till insprutning, läckage och instabilt tryck på en del exemplar.

Saab 9000i har såvitt jag minns en 3-bars regulator med skruvade koppel i bägge ändar (eventuellt slangnippel på returen).

/Gustaf


Läckage är väl inte så bra iof.. är det i membrantätningen det har läckt då?

Instabilt tryck blir det oftast när man har stora flöden vad jag har förstått..
Typ turbobil med många hästar.

Jag har köpt en malpassi iaf, ska köra med tryckmätare ett tag och se hur den beter sig!
Jag har ju rätt lite hästar i min bil jämfört med många andra som köper ny regulator...


Min regulator (malpassi) läckte vid nipplarna.. men det var bara att använda flytande tätning så var det problemet borta.

Bränsletrycket fladdrar väl lite, men inte något konstigt så imo. det största problemed med instabilt tryck tycker jag börjar bli när man närmar höjer för mycket men då tror jag snarare att det är pumpen som inte levererar ett jämnt tryck?

_________________
Brukshäcksarsenalen:
Citroën Xsara Picasso 1,8 -05
Opel Vectra 1,8 -09
Citera
Andreas A
Luleå & Mörbylånga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 797



therealpinto skrev:

Jag vet flera som haft problem med Malpassi till insprutning, läckage och instabilt tryck på en del exemplar.


Har hört detsamma från duktiga trimfirmor. På en turbobil höll den inte alls 1:1 när laddtrycket kom.

_________________
Andreas Andersson
YB Motorsport
Citera
Johan H

Här sen Jun 2003
Inlägg: 1131

Namndispens
Namndispens

Andreas A skrev:

Har hört detsamma från duktiga trimfirmor. På en turbobil höll den inte alls 1:1 när laddtrycket kom.


Det kan jag bekräfta... Malpassi är skräp, funkar dåligt på överladdat. Har på två olika bilar upplevt exakt det problemet, när laddtrycket kommer så "glömmer" Malpassin att tryckkompensera = kärran tvärnitar och man slår huvudet i ratten. Inte kul att uppleva mitt under en omkörning.

_________________
Johan H
Citera
Skruva banåkabil
Bränsleregulator
2111 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande