| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Reg besiktning amatörbyggt
|
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (4564 totalt) |
Har inte gjort bullerprovet än men kommer att strypa spjället så det inte öppnar fullt, har inget varvstopp, plus att jag måste ha ett mekaniskt stopp för pedalen. Där sitter en bult bakom gaspedalen men den är lite för kort just nu. _________________ Svante Hoberg No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!! |
||||
ok. det är väl värt ett försök antar jag. _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||
Insugsljud, avgasljud och däcksljud!! är det som ger mest problem. Sedan kan eventuell resonans i plåtar/huv etc. ställa till det. Bisarrt nog så kontrollerad de inte att bilen har samma utförande vid bullerprovet som vid regbesiktningen. Vi byggde på våran med stora insugsdämpare tejpade på huven och åskilliga kilo skummgummi överallt. (det som var nedprägat i motorrummet började brinna.....) Avgasröret fyllde vi med stålulls diskbollar, gasen justerade vi in så den inte kunde öppna helt och däcken pumpade vi upp till 3 bar. 30 minuter efter bullerprovet rev vi av allt och rullade in för regbesiktning hos samma killar som gjort bullerprovet. _________________ Christian Merheim
- There are places were only a racecar can take you - |
||||
|
Hej
Man har faktiskt blivit petigare på att kolla så att bilen inte ändrats allt för mycket från bullerprovet. Men gränsen har ju höjts också (2003) så det är lite lättare att klara provet nu - men öppna trattar utan filter går knappast. /Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||||
Vår är reggad 2004. Så det kanske lönar sig att regbesiktiga i Malmö
_________________ Christian Merheim
- There are places were only a racecar can take you - |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
Reg besiktning amatörbyggt
|
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (4564 totalt) |