| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Däck för banåka
R-däck till Boxster S - dimensioner?
|
1064 besök totalt |
|
Nu är jag ombud igen
Kompisen har nu kört ett par gånger på bana med Porschen (Boxster S) - med gatdäck på 18" fälg, men har nu börjat snegla åt R-däck. Min rekommendation är som vanligt att köpa så små hjul som möjligt, vilket innebär 17" i det här fallet, antar jag - eller? Vilka däcksdimensioner ska han ha? Gatdäcken är väl 225 fram respektive 265 bak, eller något åt det hållet... _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||
|
Re: R-däck till Boxster S - dimensioner?
Boxster S är lite understyrd så banåkarna brukar gilla att ha lite större sulor än original. Standard i 17" är 205 fram och 255 bak. Borg som är fantastiskt snabb i sin Boxster S har petat i 225 fram och 255 bak på 17". Då blir det lite lättare att hitta bra dimensioner och även billigare. Mycket mer gummi behöver bilen egentligen inte p.g.a. den "låga" effekten. _________________ Christian Merheim
- There are places were only a racecar can take you - |
||||
Nej, nej - det vore fegt; jag kämpar vidare med min riskokare
Men, det är klart - visst saknar man Boxsterns regnsensor
_________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||
|
Re: R-däck till Boxster S - dimensioner?
OK. Då har vi en färdig rekommendation. Tips på begagnade hjul/fälgar/däck mottages gärna; jag vet inte hur snart det är aktuellt, men det skadar ju inte att hålla ögonen öppna... _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||
![]() |
Däck för banåka
|
1064 besök totalt |