Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Däck för banåka
R-däck till Boxster S - dimensioner?
1064 besök totalt
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003

Trådstartare

Nu är jag ombud igen
Kompisen har nu kört ett par gånger på bana med Porschen (Boxster S) - med gatdäck på 18" fälg, men har nu börjat snegla åt R-däck.
Min rekommendation är som vanligt att köpa så små hjul som möjligt, vilket innebär 17" i det här fallet, antar jag - eller?

Vilka däcksdimensioner ska han ha? Gatdäcken är väl 225 fram respektive 265 bak, eller något åt det hållet...

Citera
ninja
Eeeisleeuöööv!
Här sen Okt 2004

När jag bara såg rubriken och vem som skrivit inlägget hoppade hjärtat till - jag trodde för ett ögonblick att du bytt in Miatan mot en Boxster

porschedriver
Malmö
Här sen Maj 2003

Re: R-däck till Boxster S - dimensioner?

Dennis Kullman skrev:
Nu är jag ombud igen
Kompisen har nu kört ett par gånger på bana med Porschen (Boxster S) - med gatdäck på 18" fälg, men har nu börjat snegla åt R-däck.
Min rekommendation är som vanligt att köpa så små hjul som möjligt, vilket innebär 17" i det här fallet, antar jag - eller?

Vilka däcksdimensioner ska han ha? Gatdäcken är väl 225 fram respektive 265 bak, eller något åt det hållet...

Boxster S är lite understyrd så banåkarna brukar gilla att ha lite större sulor än original.
Standard i 17" är 205 fram och 255 bak.

Borg som är fantastiskt snabb i sin Boxster S har petat i 225 fram och 255 bak på 17". Då blir det lite lättare att hitta bra dimensioner och även billigare. Mycket mer gummi behöver bilen egentligen inte p.g.a. den "låga" effekten.

- There are places were only a racecar can take you -
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003

Trådstartare
insomniac skrev:
När jag bara såg rubriken och vem som skrivit inlägget hoppade hjärtat till - jag trodde för ett ögonblick att du bytt in Miatan mot en Boxster

Nej, nej - det vore fegt; jag kämpar vidare med min riskokare
Men, det är klart - visst saknar man Boxsterns regnsensor

Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003

Trådstartare
Re: R-däck till Boxster S - dimensioner?

porschedriver skrev:
Dennis Kullman skrev:
Nu är jag ombud igen

Boxster S är lite understyrd så banåkarna brukar gilla att ha lite större sulor än original.
Standard i 17" är 205 fram och 255 bak.

Borg som är fantastiskt snabb i sin Boxster S har petat i 225 fram och 255 bak på 17". Då blir det lite lättare att hitta bra dimensioner och även billigare. Mycket mer gummi behöver bilen egentligen inte p.g.a. den "låga" effekten.

OK. Då har vi en färdig rekommendation. thumbs up
Tips på begagnade hjul/fälgar/däck mottages gärna; jag vet inte hur snart det är aktuellt, men det skadar ju inte att hålla ögonen öppna...

Citera
Däck för banåka
1064 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande