Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2181 besök totalt |
Små-rejsing
Detta ser väl rätt trevligt ut, eloxerat och så. Riktiga rejs-grejer om än i lite mindre format för lite yngre räserförare. Ny säsong kräver nya prylar. Junior är i extas och tjatar om en provtur ![]() Hustrun är också uppe i varv, mumlar då mest om ekonomi, "onödiga leksaker" och mat på bordet. ![]() ![]() ![]() Det är väl bara att ta sig i kragen och skruva ihop de nya grejerna. Faktum är att Sverige faktiskt kryllar av små räserbanor. Så här kul hade vi förra året. En bild från Gävle. ![]() |
||||
Jepp, 77'an är min ohängda trettonåring. Högerfoten stadigt planterad och blicken fäst på utgången av nästa kurva. (Han figurerar f.ö. under "nicket" Highspeedfreak här på forumet.) |
||||
Kan man bli medbjuden om man är med och bidrar lite till driftskostnaderna ![]() ![]() ![]() |
||||
Lite OT kanske men......
Precis hemkommen från semester i Thailand med frun. I Jomtien hade dom antagligen världens hårigaste gokartbana. 125 kubiks tvåtaktare, direktdrivna utan cetr.koppling 43 grader på backen och ett jävulskt grepp... typ risk för revbensbrott. Hjälmar av frigolit inga obetydliga bromsar (det gick att motorbromsa ganska bra) och galna ryssar som gjorde allt för att tokmissa apex. ![]() _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||
Det kan man alldeles säkert. Jag har ju lyckas köra av och snurra i varje kurva utom två, så du har några att ta igen, även om du också testade några ggr för att se om det ändå inte går snabbare att köra utanför banan alternativt snurra nåt varv innan man fortsätter. ![]() ![]() ![]() Annars tycker jag att SLC Racing AB väl ändå måste ha en egen kart, för utbildningsbehov om inte annat. ![]() ![]() _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||
Ibland när jag skall sova så får jag mörka och onda tankar
![]() Men sen tänker jag efter och konstaterar att jag bor ju granne med en polis så det är nog inte så svårt att lista ut att jag kan ha nåt med det hela att göra... ![]() ![]() Men fatta vad skoj! ![]() _________________ Wer später bremst, fährt länger schnell... |
||||
Hmm. En f.d. kolega till mej från just Habo hade ett tag en superkart, han är sån som mest skruvar, men det hände att han rastade den på nåt industriområde... JohanR _________________ Johan Rådlund |
||||
Jag har bott granne med chefen för länstrafikgruppen i Jönköpings län - men det brydde jag mig inte om ett endaste dugg! ![]() Mvh /Micke _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
Bara därför så bestämde jag med Forsman att åka dit på Måndag och se om inte SLC och Forsmans motor kan göra något fint samarbete i framtiden ![]() |
||||
Tävlingsledaren ska ju ta med sig domaren på en sightseeing av banan innan racet börjar...... hmmm undrar om man kan få Hillebrink att klamra sig fast på bakbågen ?, han är ju inte så stor ![]() |
||||
Hur många fler är det på forumet som har eller funderar på att skaffa sig en sport2000 kart?
|
||||
Några fler är det väl? Jag har t.ex. för mig att Jan Nagy har en och minst ett par till, vill jag minnas att jag läst i nån tråd. _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2181 besök totalt |