| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
För stor o-ring? Billig lösning?
|
<< 1, 2 2 besök senaste veckan (16658 totalt) |
Jag skrev ingenting av värde öht. Ungefär som vanligt iofs.. Sorry för utfyllnad av tråden. mitt svar finns ju att läsa hur många gånger som helst i denna tråd. Sorry. Jag vet inte varför jag inte läste tråden ordentligt.. _________________ /Anton Lillsund |
||
Jag har väl inget nummer dit heller... ...men Eniro hade
Kullagerspecialisten Sverull AB Rimfrostg. 4, 20215 MALMÖ, Tel. 040-29 18 18 _________________ Anders Larsson Porsche 997 GT3 Club Sport
|
||
|
Cyanoakrylat typ snabblim exempelvis från Loctite fungerar utmärkt att limma gummi och o-ringar med. Om det inte fästeri limfogen är limet troligen för gammalt. En öppnad förpackning håller max i ett år sen fäster det sämre och är inte lika starkt. Jag har själv limmat gummi med cyanoakrylat ooch fått mycket starka limfogar.
_________________ Mattias Österberg Porsche 993 C2 -94 Porsche 968 CS -93 [SÅLD och saknad] |
||
|
[funderingar]Ang. att limma.. Om gummit sväller av oljan, innebär det att den sugit åt sig olja.. är gummit "impregnerat" av olja? Lim brukar inte fästa så bra på olja.. [/funderinger]
_________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||
|
Tack för dina [funderingar] Eric
Ringen har antagligen utsatts för mineralolja (eftersom fanskapet till föredetting har rullat nere i södern, USA alltså.. inte Skåne) och därför har den svällt. Den känns inte oljig, och när jag skar isär den, kändes den torr. Loctitet kan inte vara mer än ett par månader gammalt, men jag får väl testa med med en ny burk också. Just nu sitter jag hemma med förkylning, så det blir test tidigast i helgen...
|
||
|
Går det att få upp halvorna i en svarv? om ja, tigga igen befintligt spår och svarva ett nytt spår för en o-ring av standardtyp. Går det inte att få prylarna i en svarv funkar kanske en bäddfräs. Som jag ser det finns det inget självändamål med en så där grov o-ring, jag hade gått ner betydligt i dimension.
Momentum brukar ju kunna ordna det mesta, säg bara att den ska vara oljebeständig så ordnar det sig. Jag får för mig att viton kunde vara ett lämpligt material då jag förereställer mig att oljan kan bli lite varm också. Eller har oljan passerat en kylare innan den landar i tanken? oj, vilket svammel, aja lycka till. _________________ Martin Öling |
||
![]() |
Skruva banåkabil
För stor o-ring? Billig lösning?
|
<< 1, 2 2 besök senaste veckan (16658 totalt) |

