Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
För stor o-ring? Billig lösning?
<<   1, 2
2 besök senaste veckan (16658 totalt)
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Anders Jeppsson skrev:


EDIT: Anton, tack... nu känns det bättre!




Jag skrev ingenting av värde öht. Ungefär som vanligt iofs..

Sorry för utfyllnad av tråden.

mitt svar finns ju att läsa hur många gånger som helst i denna tråd. Sorry.
Jag vet inte varför jag inte läste tråden ordentligt..

_________________
/Anton Lillsund
Citera
nailhead
Finspång
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1320



Anders Jeppsson skrev:


Larsson: Något telefonnummer eller dyl?


Jag har väl inget nummer dit heller...





























































...men Eniro hade

Kullagerspecialisten Sverull AB
Rimfrostg. 4, 20215 MALMÖ, Tel. 040-29 18 18

_________________
Anders Larsson
Porsche 997 GT3 Club Sport
Citera
Mattias Österberg
Saltsjö-Boo
Här sen Maj 2004
Inlägg: 234



Cyanoakrylat typ snabblim exempelvis från Loctite fungerar utmärkt att limma gummi och o-ringar med. Om det inte fästeri limfogen är limet troligen för gammalt. En öppnad förpackning håller max i ett år sen fäster det sämre och är inte lika starkt. Jag har själv limmat gummi med cyanoakrylat ooch fått mycket starka limfogar.

_________________
Mattias Österberg

Porsche 993 C2 -94
Porsche 968 CS -93 [SÅLD och saknad]
Citera
Eric Josefsson
Skänninge
Här sen Maj 2003
Inlägg: 4208



[funderingar]Ang. att limma.. Om gummit sväller av oljan, innebär det att den sugit åt sig olja.. är gummit "impregnerat" av olja? Lim brukar inte fästa så bra på olja.. [/funderinger]

_________________
Brukshäcksarsenalen:
Citroën Xsara Picasso 1,8 -05
Opel Vectra 1,8 -09
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 13318


Trådstartare
Tack för dina [funderingar] Eric

Ringen har antagligen utsatts för mineralolja (eftersom fanskapet till föredetting har rullat nere i södern, USA alltså.. inte Skåne) och därför har den svällt. Den känns inte oljig, och när jag skar isär den, kändes den torr. Loctitet kan inte vara mer än ett par månader gammalt, men jag får väl testa med med en ny burk också.

Just nu sitter jag hemma med förkylning, så det blir test tidigast i helgen...
Citera
marky
Västerås
Här sen Jan 2005
Inlägg: 147



att prata med närmsta vulkfirma vore ju en idé också

_________________
Markus Vidman
Citera
Martin_Ö
Avesta
Här sen Jul 2004
Inlägg: 211



Går det att få upp halvorna i en svarv? om ja, tigga igen befintligt spår och svarva ett nytt spår för en o-ring av standardtyp. Går det inte att få prylarna i en svarv funkar kanske en bäddfräs. Som jag ser det finns det inget självändamål med en så där grov o-ring, jag hade gått ner betydligt i dimension.

Momentum brukar ju kunna ordna det mesta, säg bara att den ska vara oljebeständig så ordnar det sig. Jag får för mig att viton kunde vara ett lämpligt material då jag förereställer mig att oljan kan bli lite varm också. Eller har oljan passerat en kylare innan den landar i tanken? oj, vilket svammel, aja lycka till.

_________________
Martin Öling
Citera
Skruva banåkabil
För stor o-ring? Billig lösning?
<<   1, 2
2 besök senaste veckan (16658 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande