Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1520 besök totalt |
Bild: Hohenester effektkurva till RS6
Fick denna fina graf i brevlådan idag. Hohenester steg 1 till Audi RS6, och de brukar knappast överdriva sina effektangivelser. Undrar om 10 år om vi kommer ta liknande effektsatser för givet? http://www.hohenester-sport.de ![]() _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
Re: Bild: Hohenester effektkurva till RS6
Några siffror på hur fort den går utan fartspärr?? 300+? Att Hohenester inte överdriver effekten kan jag skriva under på.... _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
Hur mycket är för mycket? Hade jag två polare som precis hämtat ut varsin E55 AMG och direkt plockat ur fartspärren och nu letar trim så skulle jag nog också spetsa groggen ![]() _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
Ja svaret är väl att "Much is never enough!" ![]() Det jag menade var att man kanske skulle resonera åt ett annat håll? Stroh-rom måste man ju späda med groggvirke för att kunna njuta av, kanske skulle man göra likadant här? om jag hade en RS6 skulle jag inte bekymra mig över att motorn saknade kraft, utan snarare att bilen är för tung! En moturhuv i kolfiber (istället för ännu mer kraft) skulle vara ett lämpligt vedträ att späda ut den starka groggen med? ![]() Mvh / Micke _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
Jag tror inte ägaren i det här fallet är villig att kohandla om komforten på samma sätt som gjorts med andra RS6:or... ![]() Den här har iaf manuell låda. _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
Trodde de flesta sett RS6 Competition bilderna...
http://www.audiclubsfl.com/photogall _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
Vad tror du om detta 'måste ha' tillbehör för 2.500 kr? Växelspakspaddlar i kolfiber från Sportec ![]() ![]() _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
Precis vad spetsar man strohrom med 96? Eller göra som du föreslår ta bort vatten! En racers eviga dilemma Varför inte både och!! ![]() Kan doch (obs stavning) ge finansiell baksmälla _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1520 besök totalt |