Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Foruminfo/frågor
Hoppa till senast olästa
885 besök totalt
Eric Josefsson
Skänninge
Här sen Maj 2003

Trådstartare
Hoppa till senast olästa

Den knappen tycks inte funka när man varit inloggad ett tag..

På morgonen när man loggar in funkar den perfekt, men ska man läsa senare olästa i samma tråd under dagen så hoppar man fortfarande till det inlägg i tråden som var oläst när man loggade in.

Hmm hoppas min förklaring är förståbar

Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Har exakt samma erfarenhet med både IE6 och firefox. Brukar använda "hoppa till sista inlägg" och sen scrolla upp till första "gula" inlägg.

Det blir lite förvirrande när "äldsta olästa" pekar till ett inlägg en sida tidigare än det i verkligheten ska peka till. För när man klickar fram nästa sida så blir alla markerade som lästa (har jag för mig). Detta är ju bara ett problem i trådar där det postas mycket på kort tid, och det inträffar rätt ofta här .

Eric Josefsson
Skänninge
Här sen Maj 2003

Trådstartare
NiklasFalk skrev:

Det blir lite förvirrande när "äldsta olästa" pekar till ett inlägg en sida tidigare än det i verkligheten ska peka till. För när man klickar fram nästa sida så blir alla markerade som lästa (har jag för mig). Detta är ju bara ett problem i trådar där det postas mycket på kort tid, och det inträffar rätt ofta här .

Precis så

Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Vet om problemet men vet inte varför det är så

Det konstiga är att jag tycker det bara är så ibland o inte alltid i alla trådar

Bromma
Här sen Nov 2002

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Tycker det blir värre om det är en massa bilder i tråden (tror jag)....

Rice and shine
Citera
bobo
Stockholm
Här sen Mar 2003

Jag har jämt haft det så, men antagit att det är så att forumet bara matchar mot när man senast loggade ut, annars måste det till någon kontroll av vilka inlägg man läst och inte läst.

Lars Falk: Problemet med bilder är att när man går in i tråden placeras man på "rätt" ställe, sen laddas bilderna och allt skjuts neråt s.a.s., väldigt irriterande.

Det är kul att köra fort.
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

bobo skrev:
Lars Falk: Problemet med bilder är att när man går in i tråden placeras man på "rätt" ställe, sen laddas bilderna och allt skjuts neråt s.a.s., väldigt irriterande.

Just det, så är det nog...

Rice and shine
Citera
GunnarÖ
hyffsat nära Gelleråsen
Här sen Nov 2002

Jo, det är ett fenomen men det som Eric beskriver är betydligt mera irriterande. Magnus får leta på...

Edit: Kom just en bra exempeltråd. "Varsågoda, en topic att sabotera!" brukar jäklas på just det sättet som Eric beskriver.

Foruminfo/frågor
Hoppa till senast olästa
885 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande