Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 2794 besök totalt |
Jamen det beror ju på hur man mappar spjällrörelsen, mappar man den för "soft stadskörning" så kommer det bli problem vid snaba växlingar.
Kan ingen provköra och göra fullgasväxlingar så vi får lite fler fall att svamla teorier om? ![]() _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||
Var väl T-5 som var slöare än 2.5T till 100 km/h om jag minns rätt. Känns ju bra när man pröjsat för att få det lilla extra... _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||
Exact min tanke! För den fördröjning mellan att gaspedalen golvades till att motorn ens reagerade var på tok för lång för att i mitt tycke passera för turbo-lag. Nu körde jag förvisso bara 2.0T... I vilket fall som helst så var den fördröjningen inte lika påtaglig vid fullgasväxlingar (antingen det, eller det faktum att jag hade annat att koncentrera mig på). Intressant kan vara att notera att det inte var någon mindre fördröjning direkt när man golvade den från 3-4tusen varv, utan det tog samma tag för motorn att ens reagera på att man hade tryckt på gaspedalen. Riktig glädjedödare det där, kändes fan segare och mer livlöst än våran 1.8T Tiptronic (usch för automat). |
||
har ej kört nya aero'n än men kört vector'n och tyckte det var en relativt trevlig bekantskap, hade dock en arc med vintersulor på till låns härom dagen och den var fan på gränsen intill okörbar, bakvagen fungerar inte alls med dessa däck det känns som man får sladd hela tiden så man börjar korrigera men sen stannar "sladden" av sig själv och du har fel vinkel på bilen , bakvagenen greppar men den lurar dig som förare, detta beteende har jag inte alls märkt av på de vector bilar jag kört med 17 tummare , hög ljudnivå är det också tycker inte den är så mycket bättre än min 93 aero (gamla modellen får inte ta ut bmw som tjänstebil ) , det e bra mycket bättre gasrespons i den nya bilen men den har inte samma kraft när det väl laddar, taskigt lårstöd sa någon kan bara hålla med, nää mondeon e nog fortfarande den bästa framhjulsdrivna mellanklassaren jag kört (synd att jag inte kan ta ut en sån heller)
|
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 2794 besök totalt |