Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1646 besök totalt |
En gammal tråd som kanske inte ger så mycket svar, men värd att kolla på:
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||
Sydslingan är inte klar. Fortfarande lovar man augusti, men hur det ska ske, ser jag inte som genomförbart
![]() Tillfarten var i lördags inte klar den heller...2km grusväg var inte roligt med öppen bil ![]() ![]() Banan är ju dock tillräckligt trevlig på alla sätt för att väga upp det här med råge. ![]() ![]() ![]() ![]() Man kan lugnt säga att de tagit de bästa delarna från Kinnekulle, Knutstorp och Gelleråsen (mina favvobanor) och bakat ihop i ett och kryddat med kärlek. ![]() _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||
DU glämde en bana - Laguna Seca ![]() ![]() _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||
Jag tror resten av anläggningen suger så pass mycket resurser att den slingan inte kommer bli klar i första taget. Vad jag förstår satsar man för att få dit nån större tävling som man hoppas kommer dra in tillräckligt med kulor för att bygga resten av anläggningen, just nu är det ju bara en asfaltslinga och ett tält samt portabla toaletter, och som sagt, en grusväg dit. När hus och väg är gjord räcker banan för nationella tävlingar (typ STCC), men för att få dit nåt större europa/världs-evenemang krävs nog sydslingan också. Lite hönan och ägget gissar jag och frågan är om nån är villig att investera den där halvmiljarden som jag tror behövs för att få till sydslingan också.
_________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1646 besök totalt |