Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Gotlandrings sydslinga, hur går det?
1646 besök totalt
Turbo²

Här sen Jan 2003

Trådstartare

Kommer den bli klar i tid? augusti har jag hört..

Mora
Här sen Apr 2004

En fråga till om Gotland Ring:
Är tillfartsvägen färdig?
(grovt grus var inge kul.. )

Slåtte
Här sen Nov 2002

En gammal tråd som kanske inte ger så mycket svar, men värd att kolla på:

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=3229&postdays=0&postord . . . .

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002

Sydslingan är inte klar. Fortfarande lovar man augusti, men hur det ska ske, ser jag inte som genomförbart

Tillfarten var i lördags inte klar den heller...2km grusväg var inte roligt med öppen bil thumbs down Man har ju inte direkt frigången av en Landrover om man uttrycker sig milt

Banan är ju dock tillräckligt trevlig på alla sätt för att väga upp det här med råge. thumbs up thumbs up thumbs up Kan egentligen inte säga tillräckligt många lovord för att beskriva vad jag tyckte så enda jag kan säga är ÅK DIT OCH KÖR!!!

Man kan lugnt säga att de tagit de bästa delarna från Kinnekulle, Knutstorp och Gelleråsen (mina favvobanor) och bakat ihop i ett och kryddat med kärlek.

Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003

Westfield skrev:

Man kan lugnt säga att de tagit de bästa delarna från Kinnekulle, Knutstorp och Gelleråsen (mina favvobanor) och bakat ihop i ett och kryddat med kärlek.

DU glämde en bana - Laguna Seca thumbs up

Turbo²

Här sen Jan 2003

Trådstartare
Jag hoppas verkligen dom hinner klart i år så man kan åka dit tidigt nästa år och uppleva hela härligheten..

Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

När jag var på GR tidigare i år kändes det spontant som att Sydslingan blir verklighet nån gång inom 5 år.

Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002

Jag tror resten av anläggningen suger så pass mycket resurser att den slingan inte kommer bli klar i första taget. Vad jag förstår satsar man för att få dit nån större tävling som man hoppas kommer dra in tillräckligt med kulor för att bygga resten av anläggningen, just nu är det ju bara en asfaltslinga och ett tält samt portabla toaletter, och som sagt, en grusväg dit. När hus och väg är gjord räcker banan för nationella tävlingar (typ STCC), men för att få dit nåt större europa/världs-evenemang krävs nog sydslingan också. Lite hönan och ägget gissar jag och frågan är om nån är villig att investera den där halvmiljarden som jag tror behövs för att få till sydslingan också.

Allmänt banåkaforum
1646 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande