Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Nya Miata'n satte myror i huvudet på mig..
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
11082 besök totalt
Johan Wagréus
Stockholm
Här sen Nov 2002

Har du testat Nissan 350Z? Testade den i samband med att jag provade RX8:an, tyckte faktiskt det var en trevlig bekantskap (något dyr dock)
Citera
apex
Linköping
Här sen Okt 2004

Magnus L skrev:
apex skrev:
om man kollar på vad som går riktigt bra ÖSK:s banträffar så är det nästan bara produkter av Lotus och Porsche som rockar (åsså KlasNSX ).

Det är nog en bra mätare på vad som gäller om man gillar att rejsa på en bana

Kan delvis bero på om man vill köra för att åka fort, eller för att det är roligt.

Eller hur man nu skall förklara. Skall man köra för att tävla eller för att ha roligt.

Kan stämma...........eller inte. Att åka runt med min Audi A6 TDi gungande och gnölande skulle inte vara speciellt upplyftande. Att utan krängning få lite uppställ p.g.a. alla hästar på bakhjulen i chikanen på Mantorp lr före rakan på Sviestad, det känns underbart!

A master of going faster!
Citera
Sportbilsentusiasten
Sverige
Här sen Mar 2004

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Föredrar KUL men långsammare, mot snabbt o tråkigare
Lotus o Porsche är klockrent om man har Speedster o Boxster som favvisar!

Får liksom inte inte puls av Z350, har åkt med o blir lite avtänd av inredningen. Är den inte lite tung med?
Man kanske får "offra" sig o testa en:p

Stockholm
Här sen Nov 2002

Sportbilsentusiasten skrev:
Föredrar KUL men långsammare, mot snabbt o tråkigare
Lotus o Porsche är klockrent om man har Speedster o Boxster som favvisar!

Får liksom inte inte puls av Z350, har åkt med o blir lite avtänd av inredningen. Är den inte lite tung med?
Man kanske får "offra" sig o testa en:p

Tycker definitivt att det är en bil värd att testa, tung är den.. inredning och annat kan tyckas lite speciellt. Men har varit runt och testat diverse bilar och det är en av dom som iallfall tilltalade mig på att trevligt sätt
Citera
Joakim Winkler
Ronneby
Här sen Sep 2003

RX-8:an är väl ca 100 kg lättare än 350Z har jag för mig. RX-8 tror jag har en tjänstevikt på strax över 1400 kg vilket ju är ungefär där Boxstern också ligger medan en 350Z ligger på strax över 1500 kg. Själv tycker jag att det är hyfsat när det gäller Z-bilar, jag är van vid min brors 300ZX, den är ännu tyngre.
Men har du inte kört en 350Z så tycker jag nog du ska göra det. Det skadar ju inte att testa. Likaså med Z4:an.

Vad det gäller NC:n så delar ju den arkitektur med RX-8:an enligt Mazda även om det inte är samma plattform. Så du får tänka dig en kortare RX-8 utan tak som är 300 kg lättare med bara två sittplatser och med en konventionell motor som är 70 hk svagare så kanske du är NC:n på spåren.

Sportbilsentusiasten
Sverige
Här sen Mar 2004

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Hmmm.. den 350 jag åkte med kändes "tung", vilket styrks om man kollar på uppmätta bilars vikt: 350 ligger då på 1600+ kg thumbs down
Däremot passar nog motorn mig, rå effekt från botten! Snygg är den också. Maskulint rak i formerna där RX-8 är mer feminint kurvig.

Kolla på Hockenheim tider effekt o vikter
http://www.supercars.net/PitLane?viewThread=y&gID=3&fID=0&tID=10306&bottom=0

Några exempel
runt 1250 ligger Cooper S o CTR
på 1400 ligger Boxster o Golf GTI
M3 runt 1550

Men trots att en Boxster väger 1400, känns den 200kg lättare typ... är en GTI o en RX-8. Skillnaden är all vikt i mitten o LÅGT ned!
Boxster är en förbannat välgjord bil!

Men då Z350 ska vara mer direkt o rejsig än RX-8 kan den vara ett alternativ.
Håller de om man kör aktivt?
Ja menar Honda o Mazda håller för hårdkörning, men Nissan

Linköping
Här sen Okt 2004

Hjälp! Min väger blott 870 kg

A master of going faster!
Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002

Ja menar Honda o Mazda håller för hårdkörning, men Nissan

Det jag sett 350Z på träffarna verkar bromsarna ta slut ganska raskt vilket kanske inte är sådär superbra. Sen om det är förare eller material vet jag inte, men två av två "sightings" har bromsarna tagit slut i förtid.

Magnus L
Umeå
Här sen Maj 2004

apex skrev:
Magnus L skrev:
apex skrev:
om man kollar på vad som går riktigt bra ÖSK:s banträffar så är det nästan bara produkter av Lotus och Porsche som rockar (åsså KlasNSX ).

Det är nog en bra mätare på vad som gäller om man gillar att rejsa på en bana

Kan delvis bero på om man vill köra för att åka fort, eller för att det är roligt.

Eller hur man nu skall förklara. Skall man köra för att tävla eller för att ha roligt.

Kan stämma...........eller inte. Att åka runt med min Audi A6 TDi gungande och gnölande skulle inte vara speciellt upplyftande. Att utan krängning få lite uppställ p.g.a. alla hästar på bakhjulen i chikanen på Mantorp lr före rakan på Sviestad, det känns underbart!

Det jag, menade är att det finns många bilar som utan att vara snabbast/vinnarbilar är väldigt roliga att köra runt en bana med. Så om man inte tävlar så har bilvalet en annan dimention.

--VVTS--
Citera
Sportbilsentusiasten
Sverige
Här sen Mar 2004

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Nu har jag ringt runt o försökt testa en Z350 i Gb trakten men man har sålt sin demobil hos Nissan?!?
Frågare säljaren hur de ska kunna sälja om det inte finns något att prova...
Mazda hade heller ingen demobil under hela våren. Konstigt.
Nåja, i allingsås har de en Z350 "i skylten", få se om de kan släppa ut mig på gröna skyltar.

Sverige
Här sen Mar 2004

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Magnus L skrev:
Det jag, menade är att det finns många bilar som utan att vara snabbast/vinnarbilar är väldigt roliga att köra runt en bana med. Så om man inte tävlar så har bilvalet en annan dimention.

Kunde inte uttrycka det bättre själv - hellre KUL än SNABB.
Som amatör är det liksom ingen ide att försöka vara snabbast.
Bättre ligga en bit från gränsen - köra vårdat o njuta av körningen

Sverige
Här sen Mar 2004

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Nåja, i allingsås har de en Z350 "i skylten", få se om de kan släppa ut mig på gröna skyltar.

Argh.. Det gick inte thumbs down
Nu sticker jag till Porschecenter!

Stockholm / London
Här sen Apr 2003

Nu sticker jag till Porschecenter!

Hur gick det? thumbs up / thumbs down ?
Kan vi räkna in en till till skaran av Boxster-entusiaster?

Här sen Mar 2004

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Var hos PC i Göteborg idag o testade en 987 S.
Säljaren körde på en slingrig 70-väg o visade vad den gick för (herregud vad det gick) innan jag fick ratta själv.
Underbar bil!
Plötsligt satt man där o pratade avbetalningsplaner o restvärde.
Man är inte klok
Ska försöka sansa mig lite...
Enda nackdelen är att man får köra så fort innan det blir riktigt skoj.
En till... man blir uttittad.
Ska försöka köra mer av de andra alternativen
(samma text postad på p-klubbens forum)

Sverige
Här sen Mar 2004

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Dagen efter tankar...
Boxstern är en skitfin bil men för 450k för man en ny Cooper S Works OCH en beggad Speedster. (eller en ny Elise med 190hk)
o en ny Boxster ligger på 500-550 med utrustning...
Frågan är hur tokig man vågar vara!
Man lever bara en gång osv men jag vill helst pynta större delen av bilen direkt. Men vet aldrig vad som händer o lån har jag egentligen aldrig gillat.

Tyresö
Här sen Jul 2003

Namndispens
Namndispens

Skulle när som helst ta en S Works och en Speedster framför en Boxster.

S Worksen är ju en utmärkt bruksbil och Speedstern är ju en utmärkt banbil, varför ha en kompromiss mellan dessa om man kan få bägge?

Hjälsta
Här sen Nov 2002

Efter min provtur av Boxstern för nån vecka sen har jag funderat över hur mycket som skiljer mellan den gamla och nya rent körglädjemässigt. En gammal Boxster S med tunn förarstol kanske kunde funka...när man sitter i bilen ser man ju inte utsidan...fast man tröttnar väl på en sån också...

Lomma
Här sen Jan 2003

Cobolt skrev:
Skulle när som helst ta en S Works och en Speedster framför en boxter.

S Worksen är ju en utmärkt bruskbil och Speedstern är ju en utmärkt banbil, varför ha en kompromiss mellan dessa om man kan få bägge?

Jag hävdar att både bilarna kompromiss! En bra bruksbil är tex Volvo, Audi, BMW kombi givetvis och en dragkrok. Alla bilar även Porsches är 100% kompromisser om man inte snackar rena racebilar

Så vill du inte ha kompromisser så köp en bra dragbil å en räserbil thumbs up

/Björn

Porsche 944 TURBO
Citera
Cobolt
Tyresö
Här sen Jul 2003

Namndispens
Namndispens

964c2 skrev:
Cobolt skrev:
Skulle när som helst ta en S Works och en Speedster framför en boxter.

S Worksen är ju en utmärkt bruskbil och Speedstern är ju en utmärkt banbil, varför ha en kompromiss mellan dessa om man kan få bägge?

Jag hävdar att både bilarna kompromiss! En bra bruksbil är tex Volvo, Audi, BMW kombi givetvis och en dragkrok. Alla bilar även Porsches är 100% kompromisser om man inte snackar rena racebilar

Så vill du inte ha kompromisser så köp en bra dragbil å en räserbil thumbs up

/Björn

Hehe, du har så rätt så, men en Mini är en rolig bruksbil..

Har man sen en Speedster som busbil, dvs en bil som även kan köras till och från banträffen, så kan man hyra dragkrok på statoil när man behöver köra bort trädgårdsavfallet, flytta eller något!

Stockholm / London
Här sen Apr 2003

Dagen efter tankar...
Boxstern är en skitfin bil men för 450k för man en ny Cooper S Works OCH en beggad Speedster. (eller en ny Elise med 190hk)
o en ny Boxster ligger på 500-550 med utrustning...
Frågan är hur tokig man vågar vara!
Man lever bara en gång osv men jag vill helst pynta större delen av bilen direkt. Men vet aldrig vad som händer o lån har jag egentligen aldrig gillat.

Köp en begagnad Boxster S - mer prestanda, körglädje och användbarhet för de pengarna blir svårt att hitta. thumbs up

Här sen Mar 2004

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Atariman skrev:
Köp en begagnad Boxster S - mer prestanda, körglädje och användbarhet för de pengarna blir svårt att hitta. thumbs up

Sant, men det ska vara en -01 som var det största uppgraderingen eller?
Då kom bättre inredning o bl a antisladd om jag mins rätt, bra o ha...

Nya Miata'n satte myror i huvudet på mig..
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
11082 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande