Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 11082 besök totalt |
Kan stämma...........eller inte. Att åka runt med min Audi A6 TDi gungande och gnölande skulle inte vara speciellt upplyftande. Att utan krängning få lite uppställ p.g.a. alla hästar på bakhjulen i chikanen på Mantorp lr före rakan på Sviestad, det känns underbart! ![]() _________________ Torbjörn Fagerberg ![]() A master of going faster! |
||||||
Föredrar KUL men långsammare, mot snabbt o tråkigare
![]() Lotus o Porsche är klockrent om man har Speedster o Boxster som favvisar! Får liksom inte inte puls av Z350, har åkt med o blir lite avtänd av inredningen. Är den inte lite tung med? Man kanske får "offra" sig o testa en:p _________________ Jan Å |
||||||
Tycker definitivt att det är en bil värd att testa, tung är den.. inredning och annat kan tyckas lite speciellt. Men har varit runt och testat diverse bilar och det är en av dom som iallfall tilltalade mig på att trevligt sätt ![]() |
||||||
RX-8:an är väl ca 100 kg lättare än 350Z har jag för mig. RX-8 tror jag har en tjänstevikt på strax över 1400 kg vilket ju är ungefär där Boxstern också ligger medan en 350Z ligger på strax över 1500 kg. Själv tycker jag att det är hyfsat när det gäller Z-bilar, jag är van vid min brors 300ZX, den är ännu tyngre.
![]() Men har du inte kört en 350Z så tycker jag nog du ska göra det. Det skadar ju inte att testa. Likaså med Z4:an. Vad det gäller NC:n så delar ju den arkitektur med RX-8:an enligt Mazda även om det inte är samma plattform. Så du får tänka dig en kortare RX-8 utan tak som är 300 kg lättare med bara två sittplatser och med en konventionell motor som är 70 hk svagare så kanske du är NC:n på spåren. ![]() _________________ Joakim Winkler Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09 |
||||||
Hmmm.. den 350 jag åkte med kändes "tung", vilket styrks om man kollar på uppmätta bilars vikt: 350 ligger då på 1600+ kg
![]() Däremot passar nog motorn mig, rå effekt från botten! Snygg är den också. Maskulint rak i formerna där RX-8 är mer feminint kurvig. Kolla på Hockenheim tider effekt o vikter http://www.supercars.net/PitLane?viewThread=y&gID=3&fID=0&tID=10306&bottom=0 Några exempel runt 1250 ligger Cooper S o CTR på 1400 ligger Boxster o Golf GTI M3 runt 1550 Men trots att en Boxster väger 1400, känns den 200kg lättare typ... är en GTI o en RX-8. Skillnaden är all vikt i mitten o LÅGT ned! Boxster är en förbannat välgjord bil! Men då Z350 ska vara mer direkt o rejsig än RX-8 kan den vara ett alternativ. Håller de om man kör aktivt? Ja menar Honda o Mazda håller för hårdkörning, men Nissan ![]() _________________ Jan Å |
||||||
Det jag sett 350Z på träffarna verkar bromsarna ta slut ganska raskt vilket kanske inte är sådär superbra. Sen om det är förare eller material vet jag inte, men två av två "sightings" har bromsarna tagit slut i förtid. _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||||
Det jag, menade är att det finns många bilar som utan att vara snabbast/vinnarbilar är väldigt roliga att köra runt en bana med. Så om man inte tävlar så har bilvalet en annan dimention. |
||||||
Nu har jag ringt runt o försökt testa en Z350 i Gb trakten men man har sålt sin demobil hos Nissan?!?
Frågare säljaren hur de ska kunna sälja om det inte finns något att prova... ![]() Mazda hade heller ingen demobil under hela våren. Konstigt. Nåja, i allingsås har de en Z350 "i skylten", få se om de kan släppa ut mig på gröna skyltar. _________________ Jan Å |
||||||
Kunde inte uttrycka det bättre själv - hellre KUL än SNABB. Som amatör är det liksom ingen ide att försöka vara snabbast. Bättre ligga en bit från gränsen - köra vårdat o njuta av körningen ![]() _________________ Jan Å |
||||||
Argh.. Det gick inte ![]() Nu sticker jag till Porschecenter! _________________ Jan Å |
||||||
Var hos PC i Göteborg idag o testade en 987 S.
Säljaren körde på en slingrig 70-väg o visade vad den gick för (herregud vad det gick) innan jag fick ratta själv. Underbar bil! Plötsligt satt man där o pratade avbetalningsplaner o restvärde. Man är inte klok Ska försöka sansa mig lite... Enda nackdelen är att man får köra så fort innan det blir riktigt skoj. En till... man blir uttittad. Ska försöka köra mer av de andra alternativen (samma text postad på p-klubbens forum) _________________ Jan Å |
||||||
Dagen efter tankar...
Boxstern är en skitfin bil men för 450k för man en ny Cooper S Works OCH en beggad Speedster. (eller en ny Elise med 190hk) o en ny Boxster ligger på 500-550 med utrustning... Frågan är hur tokig man vågar vara! Man lever bara en gång osv men jag vill helst pynta större delen av bilen direkt. Men vet aldrig vad som händer o lån har jag egentligen aldrig gillat. _________________ Jan Å |
||||||
Skulle när som helst ta en S Works och en Speedster framför en Boxster.
S Worksen är ju en utmärkt bruksbil och Speedstern är ju en utmärkt banbil, varför ha en kompromiss mellan dessa om man kan få bägge? ![]() _________________ Mvh // Niklas L |
||||||
Efter min provtur av Boxstern för nån vecka sen har jag funderat över hur mycket som skiljer mellan den gamla och nya rent körglädjemässigt. En gammal Boxster S med tunn förarstol kanske kunde funka...när man sitter i bilen ser man ju inte utsidan...fast man tröttnar väl på en sån också...
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Jag hävdar att både bilarna kompromiss! En bra bruksbil är tex Volvo, Audi, BMW kombi givetvis och en dragkrok. Alla bilar även Porsches är 100% kompromisser om man inte snackar rena racebilar ![]() Så vill du inte ha kompromisser så köp en bra dragbil å en räserbil ![]() /Björn _________________ /Björn Olander fd Nilsson Tel: 0704-847656 Porsche 944 TURBO |
||||||
Hehe, du har så rätt så, men en Mini är en rolig bruksbil.. ![]() Har man sen en Speedster som busbil, dvs en bil som även kan köras till och från banträffen, så kan man hyra dragkrok på statoil när man behöver köra bort trädgårdsavfallet, flytta eller något! ![]() _________________ Mvh // Niklas L |
||||||
Köp en begagnad Boxster S - mer prestanda, körglädje och användbarhet för de pengarna blir svårt att hitta. ![]() _________________ ![]() |
||||||
Sant, men det ska vara en -01 som var det största uppgraderingen eller? Då kom bättre inredning o bl a antisladd om jag mins rätt, bra o ha... _________________ Jan Å |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 11082 besök totalt |