| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Oljekylning diffbroms
|
<< 1, 2 2 besök senaste veckan (10463 totalt) |
|
Det är ju inte helt ovanligt med kylflänsar på diffklumpen, eller kåpan, även på standardbilar. Min omega har det tex, så gott som alla BMW-diffar jag sett har det. Det känns som om man kan komma en bit med lite större kylflänsar och leda luften mot dessa?
Har för mig att jag läst nånstans här på forumet om nån bil där man bara hade en pump som cirkulerade oljan i diffen, och det räckte för att få ner tempen. Jag kommer nog inte drabbas av några tempproblem med min diff, den lär nog dö av hög ålder... _________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
|
Jag har en givare i växellådan(transaxel) på räserbilen och där blir det snabbt långt över 100 grader.
Skall se om jag kan transplantera på Nissangrejerna jag har liggande och tvångsstyra pumpen. Är ju iof massor med folk som kört med betydligt mer effekt på likadan bil i flera år utan problem. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
![]() |
Skruva banåkabil
Oljekylning diffbroms
|
<< 1, 2 2 besök senaste veckan (10463 totalt) |
