Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Oljekylning diffbroms
<<   1, 2
2 besök senaste veckan (10463 totalt)
Anders Karlsson
Jönköping
Här sen Apr 2003
Inlägg: 3599



Det är ju inte helt ovanligt med kylflänsar på diffklumpen, eller kåpan, även på standardbilar. Min omega har det tex, så gott som alla BMW-diffar jag sett har det. Det känns som om man kan komma en bit med lite större kylflänsar och leda luften mot dessa?
Har för mig att jag läst nånstans här på forumet om nån bil där man bara hade en pump som cirkulerade oljan i diffen, och det räckte för att få ner tempen.

Jag kommer nog inte drabbas av några tempproblem med min diff, den lär nog dö av hög ålder...

_________________
Anders Karlsson
Opel Commodore GS/E -77
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 19121



Jag har en givare i växellådan(transaxel) på räserbilen och där blir det snabbt långt över 100 grader.
Skall se om jag kan transplantera på Nissangrejerna jag har liggande och tvångsstyra pumpen.

Är ju iof massor med folk som kört med betydligt mer effekt på likadan bil i flera år utan problem.

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Karlsson
Vaggeryd
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1848


Trådstartare
Peder på Mobimech säger att diffen troligen kommer gå mycket varmt i mitt fall och att kylning rekommenderas starkt.

_________________
/Andreas Karlsson
Camaro V8TC
Citera
Arne Lindgren
Bålsta
Här sen Dec 2004
Inlägg: 1623



Mässingsdrev. Vilket får mig att minnas nåt jag lärde mig när jag jobde på shells dataavd. HD-oljor innehålelr svavel (eller innehöll) och svavel dödar mässing.

_________________
Arne Lindgren
Citera
Skruva banåkabil
Oljekylning diffbroms
<<   1, 2
2 besök senaste veckan (10463 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande