Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Nya Corvetten snabbare än nya 911 S på Ringen.
<<   1, 2
5460 besök totalt
Stingray
Stockholm
Här sen Jan 2003

det är väl första vetten som någonsin testats officielt av corvette på Nordslingan?

iaf jag vill se vad 2005 Z06 klarar av...

BMW Abuser
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Vipern var ju snabbaste standardbil runt NS ett tag osså

Malmö
Här sen Feb 2004

Björn Strömberg skrev:
det är väl första vetten som någonsin testats officielt av corvette på Nordslingan?

iaf jag vill se vad 2005 Z06 klarar av...

Jag tycker det är hur ball som helst, har alltid gillat utseendet och nu verkar Vetten leverera vad den sett ut att vara i flertalet år.

Däremot tycker jag att AMS skall ha en känga då jag trodde jag skulle få läsa något om bilens uppförande på Ringen men det var väldigt tunnskrivet och journalisten verkade mest vara en prylbög som körde en raggarrunda efter att han konstaterat att den inte lirade särskilt bra på bana utan att underbygga det alls.

Snart lägger jag av med att köpa svenska motortidningar, kan lika väl läsa Aftonbladet..

Lund
Här sen Feb 2003

Säkert gammal skåpmat... men en bild kan ju alltid vara kul!

http://members.roadfly.com/woodm3/ring.jpg
Citera
Christian Eick
Wimbach
Här sen Aug 2004

Den där luftturen skojar man inte bort!!!

Tidsangivelserna verkar lite märkliga, jag har i alla fall aldrig hört talas om något 7:43-varv av Röhrl med GT3 RS och 7:42,9 av Magnussen verkar lite väl tillrättalagt (ungefär som Clarksons 9:59 ), men det kan ju inte råda någon tvekan om att Magnussen tog i för drottning och fosterland. Jag har nog aldrig sett en standardbil göra en så pass brutal luftfärd tidigare! Tack för en mkt cool bild! thumbs up

Motala
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Häftigt, man kan inte beskylla dom för att inte satsa.

Tack för bilderna.

Peter997s
Stockholm, Söders höjder
Här sen Apr 2004

Nä nu dj...

Nämen va fan!!!...

Nu får jag ta å trimma min slöa 997 S... Den där kompressorsatsen från RUF såg intressant ut

Tjing
Peter

Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004

sen är frågan om 0.1km verkligen är en siffra på ett varv på över 7 minuter och över 20 km, =).. Synd at c6ans lysen är så fula, verkar ju vara en helschysst kärra, inte för att mina sommarjobbarstålar räcker till mer än en fälg, men ändå =)

Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003

Näe , dra mig baklänges vilken flygtur.
Kan inte vara kul om man får kast vid landningen där.

Men som sagt det verkades ju satsas iaf.

Jönköping
Här sen Sep 2004

250km/h på fyran?

Bromma
Här sen Dec 2002

obizzz skrev:
250km/h på fyran?

Det var min reaktion också (på ett annat forum) men uppenbarligen är utväxlingen i Corvette väldigt speciellt. 6:an är ren överväxel, 5:an fullt ut ger en bit över 300 (om den orkar) så 240-250 skulle kunna vara möjligt.

Personligen tvivlar jag dock starkt på att man kan nå den hastigheten vid Quiddelbacher Höhe/Flugplatz, men journalister har ju en viss frihet...

Fredrik L
Göteborg
Här sen Nov 2002

tycker de där flygturen i QH ser riktigt otrevlig ut

Shoppingclion
Citera
Thomaso
Solna
Här sen Jan 2003

Såg den här lilla artikeln http://www.autoweek.com/news.cms?newsId=102690

Kan det vara samma blå utvecklingsbil som dansken provat och visat att den är duktigt snabb runt nordslingan? Kan förklara hur de hitta tillräckligt med fart för den lilla fina luftfärden, det är åtminstone vad jag tror om det hela. Tror dock den vanliga Z06 kommer gå som bara den, men lär nog bara vara aningen under 8 min på en bra dag med rätt förare och lite bra gummi på fälgarna som den förövrigt redan verkar ha gjort när man läste lite nogrannare. Blue Devil om de nu sätter den i produktion kommer nog bli något i hästväg.

Bromma
Här sen Dec 2002

I senaste numret av tyska Sport Auto testar de nya Corvetten, den var 10 sekunder långsammare än 911 S runt Ringen enligt dem. För vad det nu kan vara värt...

torque
Gävle
Här sen Jun 2004

Porsche "brukar" ha lite extra punch i sina testbilar också..... Gör man en flygtur över HQ enligt bilden så får jag intrycket att tiden är det enda viktiga! Säkerheten får komma i andra hand... i bästa fall.

Oreca Viper Competition Coupe #105
7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009
Citera
Osa

Här sen Jul 2004

Tegis skrev:
Såg den här lilla artikeln http://www.autoweek.com/news.cms?newsId=102690

Kan det vara samma blå utvecklingsbil som dansken provat och visat att den är duktigt snabb runt nordslingan? Kan förklara hur de hitta tillräckligt med fart för den lilla fina luftfärden, det är åtminstone vad jag tror om det hela. Tror dock den vanliga Z06 kommer gå som bara den, men lär nog bara vara aningen under 8 min på en bra dag med rätt förare och lite bra gummi på fälgarna. Blue Devil om de nu sätter den i produktion kommer nog bli något i hästväg.

Jag tror den där tiden 7.42 är för vanliga Z06an, bilen (som vissa spekulerar som "Blue Devil" ser exakt ut som en "vanlig" Z06a och har sett att den hade samma regplåtar på nurburgring som när den stod utanför GM i Darmstadt i Tyskland och det var definitivt en "vanlig" Z06a.

Här är en bild från ringen:
http://www.imageark.net/image.php?id=122939

Här är en bild från en parkering vid GM i Darmstadt, Tyskland.
http://www.imageark.net/image.php?id=122940

Varför skulle GM börja köra och testa "Blue Devil" öppet på en bana som Nurburgring när inte ens Z06an har kommit ut på marknaden? Det är som att ta död på Z06 då de som lagt order på en troligtvis börjar intressera sig för nya "Blue Devil" som kommer krossa det mesta på ringen med sina 7.42 tider.

Autoweek liksom många andra verkar ha fått det helt om bakfoten, bara för att bilen är blå betyder det inte att det är "Blue Devil". Om den skulle varit gul skulle ingen säga "Blue Devil" precis

På bilden som Anders Jeppsson la upp skriver de ju att det är Z06 med 500hk (stämmer) som satt 7.42.

Sen vet vi ju inte ens om Blue Devil ens kommer komma, vad jag förstått så har inte GM nämnt ett ord om detta?

mvh oscar
Citera
Nürburgring
Nya Corvetten snabbare än nya 911 S på Ringen.
<<   1, 2
5460 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande