Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2 5460 besök totalt |
Jag tycker det är hur ball som helst, har alltid gillat utseendet och nu verkar Vetten leverera vad den sett ut att vara i flertalet år. Däremot tycker jag att AMS skall ha en känga då jag trodde jag skulle få läsa något om bilens uppförande på Ringen men det var väldigt tunnskrivet och journalisten verkade mest vara en prylbög som körde en raggarrunda efter att han konstaterat att den inte lirade särskilt bra på bana utan att underbygga det alls. Snart lägger jag av med att köpa svenska motortidningar, kan lika väl läsa Aftonbladet.. _________________ Anders Hansson |
||
Säkert gammal skåpmat... men en bild kan ju alltid vara kul!
![]() ![]() http://members.roadfly.com/woodm3/ri |
||
Den där luftturen skojar man inte bort!!!
![]() Tidsangivelserna verkar lite märkliga, jag har i alla fall aldrig hört talas om något 7:43-varv av Röhrl med GT3 RS och 7:42,9 av Magnussen verkar lite väl tillrättalagt (ungefär som Clarksons 9:59 ![]() ![]() _________________ Nordschleife: 626 varv |
||
sen är frågan om 0.1km verkligen är en siffra på ett varv på över 7 minuter och över 20 km, =).. Synd at c6ans lysen är så fula, verkar ju vara en helschysst kärra, inte för att mina sommarjobbarstålar räcker till mer än en fälg, men ändå =)
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||
Det var min reaktion också (på ett annat forum) men uppenbarligen är utväxlingen i Corvette väldigt speciellt. 6:an är ren överväxel, 5:an fullt ut ger en bit över 300 (om den orkar) så 240-250 skulle kunna vara möjligt. Personligen tvivlar jag dock starkt på att man kan nå den hastigheten vid Quiddelbacher Höhe/Flugplatz, men journalister har ju en viss frihet... _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||
|
||
Såg den här lilla artikeln http://www.autoweek.com/news.cms?newsId=102690
Kan det vara samma blå utvecklingsbil som dansken provat och visat att den är duktigt snabb runt nordslingan? Kan förklara hur de hitta tillräckligt med fart för den lilla fina luftfärden, det är åtminstone vad jag tror om det hela. Tror dock den vanliga Z06 kommer gå som bara den, men lär nog bara vara aningen under 8 min på en bra dag med rätt förare och lite bra gummi på fälgarna som den förövrigt redan verkar ha gjort när man läste lite nogrannare. Blue Devil om de nu sätter den i produktion kommer nog bli något i hästväg. _________________ Thomas Tegbäck |
||
Porsche "brukar" ha lite extra punch i sina testbilar också.....
![]() _________________ Charlie Strömnes Oreca Viper Competition Coupe #105 7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009 |
||
Jag tror den där tiden 7.42 är för vanliga Z06an, bilen (som vissa spekulerar som "Blue Devil" ser exakt ut som en "vanlig" Z06a och har sett att den hade samma regplåtar på nurburgring som när den stod utanför GM i Darmstadt i Tyskland och det var definitivt en "vanlig" Z06a. Här är en bild från ringen: http://www.imageark.net/image.php?id=122939 Här är en bild från en parkering vid GM i Darmstadt, Tyskland. http://www.imageark.net/image.php?id=122940 Varför skulle GM börja köra och testa "Blue Devil" öppet på en bana som Nurburgring när inte ens Z06an har kommit ut på marknaden? Det är som att ta död på Z06 då de som lagt order på en troligtvis börjar intressera sig för nya "Blue Devil" som kommer krossa det mesta på ringen med sina 7.42 tider. Autoweek liksom många andra verkar ha fått det helt om bakfoten, bara för att bilen är blå betyder det inte att det är "Blue Devil". Om den skulle varit gul skulle ingen säga "Blue Devil" precis ![]() På bilden som Anders Jeppsson la upp skriver de ju att det är Z06 med 500hk (stämmer) som satt 7.42. Sen vet vi ju inte ens om Blue Devil ens kommer komma, vad jag förstått så har inte GM nämnt ett ord om detta? ![]() mvh oscar |
||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2 5460 besök totalt |