| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Väghållnings tips: Kadett C sedan - 1200S
|
<< 1, 2 3367 besök totalt |
Sant... Men väg dämparen innan och efter samt försök spara lite av olja och kontrollväg den oxå för densitetskontroll så kan man räkna ut hur mkt där ska hällas i. |
||||
Kolven till dämparen går ju i en lös cylinder inut i dämparen, så kolven befinner aldrig sig i närheten av borhålet och den eventuella svetsen. Lättare och komma åt kolven om man borra från botten! (kapade sönder dämpare för montering av insatspatron i en kompis bil i maj) Det lilla man svetsar är ingen större risk då du tvingat i en bult i hålet och svetsar ovan på dämparen så att det blir en kulle, lägger ett tätt lager! |
||||
|
Nog fixar de sig med dämparna de är jag inte orolig över
Men däremot vill jag gärna veta hur man åstakommer ställbar camber på dubbla a-armar? Ska man fräsa infästningshålet på den övre armen ovalt eller? _________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||||
|
Alla dämpare är absolut inte av dubbelrörsart så helt genrellt kan man inte säga sådär...
|
||||
Nu är jag inte helt 100% säker på hur Kadettens framvagn ser ut, men på Rekorden sitter övre bärarmen på en axel som är bultad mot framvagnsbalken. Cambern justeras genom att lägga schims mellan axeln och balken. Det borde vara nåt liknande på Kadett tycker jag. Du får krypa in i hjulhuset och kolla lite hur det ser ut! _________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
||||
|
Får göra de
Komer ha en hel del tid att kika nu eftersom jag måste byta motor på skiten.. den skar rätt saftigt idag hastigt och lustigt så jag får se vad de blir av detta *kliar sig i huvet*...
_________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
Väghållnings tips: Kadett C sedan - 1200S
|
<< 1, 2 3367 besök totalt |