| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Bilder från min "bilsemester"
|
1600 besök totalt |
|
Hejsan, Är nyss hemkommen från en tre veckor lång bilsemester och tänkte dela med mig lite trevliga bil-bilder. ----------------------------------------------------------------------------------------- Kort sammanfattat kan man säga att vi körde 5750 km med en snitthastighet på 80 km/h och bilen drog 9,6 l/mil (Peugeot 406 V6 kombi, fullastad). Högsta hastighet, +190 km/h. (på väg till färjan i Sassnitz) Värsta köerna, runt Wien och på väg till färjan i Sassnitz. Jag avråder alla som funderar att ta färjan Trelleborg - Sassnitz. Det råder trafikkaos på grund av brobygge i staden före, och köerna är millånga både till och från. ----------------------------------------------------------------------------------------- Kan någon gissa i vilken huvudstad denna bild är tagen?
Min favorit skylt!
Det satt ett gammalt par i den, ca 65 år!
Porsche hysteri i Ungern (Eger), grabben är nu såld på GT3.
Hade "turen" att missa färjan i Sassnitz, så man fick se en hel del trevliga bilar samt en engelsk ubåt.
Ni som inte har kunnat gissa ovanstående bilmärke än, här kommer en ungersk variant!
_________________ Mvh Benci_Hovanyi
Gotland Ring 1:33,33s |
||||
|
Kul!
Silverpilen måste väl vara plåtad i Prag... Har själv länge funderat på att göra en lite annorlunda bilsemester, en kulturresa. Berlin-Prag-Wien-Budapest och tebax. Får väl se om det blir av nångång.
|
||||
|
Låter som en skön semester, ni måste ha sett en hel del!
Hur går det här ihop?
"Högsta hastighet, +190 km/h. (på väg till färjan i Sassnitz) Värsta köerna, runt Wien och på väg till färjan i Sassnitz" hehe Kanske är en helt galen gissning, men kan huvudstaden vara Prag? _________________ Jesper Brenner Life Isn't about the amount of breaths you take - it's the breathtaking moments that count! |
||||
|
Re: Bilder från min "bilsemester"
De är ganska törstiga de där Peggorna...
Trevliga bilder annars, är också sugen på en tripp åt det hållet. Jag har varit i Wien, men tyvärr inte Prag eller Budapest. _________________ Nordschleife: 626 varv |
||||
|
Trevliga bilder!
Trabisarna är bara för goa och Porsche-febern i Ungern får en att inse att vi inte hägner med i europas ekonomiska utveckling som förr... Senast jag åkte över Sassnitz-Berlin var det fortfarande en hel del pavé-vägar i det forna öst-tyskland Men det var fofs bara 4-5 månader efter att muren föll. En av mina bästa mini-bilsemestrar, även om den bara omfattande nordöstra tyskland och Berlin. Prag ligger på "att åka listan" sedan flera år. I år blev det istället mellersta och sydvästra Tyskland, förmodligen lite väl mycket bilåka, då vi åkte 538 mil på 9 dagar. Benci verkar varit mer förståndig i det fallet. Kan dock konstatera att min Saab 9-5 Tid går betydligt snålare än peggan. snittförbrukningen stannade på 0.62 med 4 pers + packning, med 78 i snitt. Ska försöka lägga upp en tråd med lite bilder från vår resa också. Det blev bla. Porsche och M-B museibesök, liksom en dag å tjänsten vägnar i workshopen hos ett av M-B:s DTM team. (jo hela familjen är rätt bilintresserad) _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||
|
Re: Bilder från min "bilsemester"
0,96 L/mil !!! Jag var lite trött när jag skrev det.
_________________ Mvh Benci_Hovanyi
Gotland Ring 1:33,33s |
||||
![]() |
Bilder o videos
|
1600 besök totalt |