Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 21196 besök totalt |
Det var gummirester, särskilt en stor bit som hade fastnat. Kolla min tråd, finns en bild. _________________ Lasse Alfons |
||||
750 EUR hos Moto Concept och 495 EUR hos Roadster concept... Får fundera lite, måste nog lösa däck/fälgar först... ![]() _________________ Lasse Alfons |
||||
kolfiber slipper du lacka, den är ju redan klarlackad
![]() glsfiber är billigare, vikten skijler nog bara några gram så det är ovesäntligt. Den kommer ju fastlimmad på aluskivor för att den ska va plan i botten, och det är ju aluminiumet som väger... detta är tillverkaren av dom: http://www.dempertautomotive.de/inde Karsten Dempert håller till mycke på tyska speedsterforumet så där är bra ställe att ställa frågor till han och söka info. http://www.moto-concept.de/en/index. http://lotus.freudhoefer.de/roadster _________________ Johan Classon |
||||
allvarligt talat grabbar
![]() betalar ni 499_ för en bit plast ![]() jag ska äta upp mina sandaler ifall ni åker snabbare eller ens märker skillnad i en blindtest ![]() fast ni kanske är mer för bling ![]() fixa till en krängare som funkar istället. kostar hälften och gör mer nytta för bilen ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
Bling Bling kostar ![]() Dude - Vad kostar en krängningshämmare hos dig? om du har tid att lust att tillverka flera vill säga... (Apex berättade om din) *sorry om jag kapar tråden lite...* _________________ Lasse Alfons |
||||
materialet till min framkrängare kostade ca 1500:- och tog 4-6tim att göra och 1-2tim att applicera på bilen. att göra en snällare modell (justerbar)som skulle kunna passa i org fästpunkter kanske skulle kunna hamna på ca2000:- exkl ev ytbehandling (det är bara blingbilar som behöver det ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
Dude du kan få äta upp mina ostiga sandaler istället när jag kommer hem från grekland om 2,5 veckor
![]() ![]() ![]() Jag tycker plastbiten märks, men du får gärna ta en provtur i helgen och ta ner mej på jorden igen ![]() Bilen är klart mycke stabilare i höga farter nu ![]() ![]() ![]() ![]() Tillverkar du vettiga krängningshämmare o till hyfsade priser, som även funkar i vardastrafik så är jag intresserad. Hur svårt är det att byta krängningshämmare?? _________________ Johan Classon |
||||
har du inte gjort nån annan modifiering än just denna mellan dina upplevda förbättringar?? ändrat dämpare/hjulinställningar/däcktryck etc etc hur lätt är det att mont/demontera splittern ![]() ![]() byta krängare går på ca en timme om inget jävlas ![]() innan jag börjar lova att tillverka krängare, så ska hr sjölinder få gnugga geniknölarna/excel-dokumenten ![]() en krängare har ju den fina egenskapen att inte inverka så mkt på komforten, såsom håda fjädrar ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
enda förändringen som va gjord därimellan va hårdare fjädrar, men tvivlar ju på att dom skulle påverka nervositeten i fronten så mycke.
![]() Splittern är inte lätt att demontera. den sitter med 4 skruvar undertill, bla i dimljusinfästningen sen sitter det dubbehäftande tejp hela vägen utmed hela överkanten + två skruvar in i clammen där nummerskylten skruvas. _________________ Johan Classon |
||||
ska vi gissa på att bilen blev en aningens lägre vid bytet också kanske ![]() hårdare fjädrar ger faktiskt mer stabilitet och kan mkt väl göra en betydande skillnad i uppträdandet i högre farter. jag vidhåller min ståndpunkt om att man inte kan känna skillnad med en så kort/liten splitter utan att göra en bra test med inställning av höjd mm på en avsedd sträcka med god repeterbarhet ![]() ![]() ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
Kapar tråden lite, Dude , om du får för dig att tillverka justerbara krängare för 2' så tror jag jag kan lova dig tre beställningar till ![]() _________________ // TXbias BXrndtson |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 21196 besök totalt |