| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Opel Speedster -01 #0806 "SÅLD"
|
1 besök senaste veckan (21242 totalt) |
Det var gummirester, särskilt en stor bit som hade fastnat. Kolla min tråd, finns en bild. _________________ Lasse Alfons |
||||
750 EUR hos Moto Concept och 495 EUR hos Roadster concept... Får fundera lite, måste nog lösa däck/fälgar först...
_________________ Lasse Alfons |
||||
|
kolfiber slipper du lacka, den är ju redan klarlackad
glsfiber är billigare, vikten skijler nog bara några gram så det är ovesäntligt. Den kommer ju fastlimmad på aluskivor för att den ska va plan i botten, och det är ju aluminiumet som väger... detta är tillverkaren av dom: http://www.dempertautomotive.de/inde Karsten Dempert håller till mycke på tyska speedsterforumet så där är bra ställe att ställa frågor till han och söka info. http://www.moto-concept.de/en/index. http://lotus.freudhoefer.de/roadster _________________ Johan Classon |
||||
|
allvarligt talat grabbar
betalar ni 499_ för en bit plast .
jag ska äta upp mina sandaler ifall ni åker snabbare eller ens märker skillnad i en blindtest
fast ni kanske är mer för bling
fixa till en krängare som funkar istället. kostar hälften och gör mer nytta för bilen _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
Bling Bling kostar
Dude - Vad kostar en krängningshämmare hos dig? om du har tid att lust att tillverka flera vill säga... (Apex berättade om din) *sorry om jag kapar tråden lite...* _________________ Lasse Alfons |
||||
materialet till min framkrängare kostade ca 1500:- och tog 4-6tim att göra och 1-2tim att applicera på bilen. att göra en snällare modell (justerbar)som skulle kunna passa i org fästpunkter kanske skulle kunna hamna på ca2000:- exkl ev ytbehandling (det är bara blingbilar som behöver det )
_________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
|
Dude du kan få äta upp mina ostiga sandaler istället när jag kommer hem från grekland om 2,5 veckor
(är i sthlm då, på din sida stan dessutom men vill du äta upp dom redan i helgen går det bra oxå )
Jag tycker plastbiten märks, men du får gärna ta en provtur i helgen och ta ner mej på jorden igen
Bilen är klart mycke stabilare i höga farter nu o lite bling är ju alltid trevligt, i lagom doser Tillverkar du vettiga krängningshämmare o till hyfsade priser, som även funkar i vardastrafik så är jag intresserad. Hur svårt är det att byta krängningshämmare?? _________________ Johan Classon |
||||
har du inte gjort nån annan modifiering än just denna mellan dina upplevda förbättringar?? ändrat dämpare/hjulinställningar/däcktryck etc etc hur lätt är det att mont/demontera splittern . ett blindtest är det enda sättet att få fram sanningen
byta krängare går på ca en timme om inget jävlas
innan jag börjar lova att tillverka krängare, så ska hr sjölinder få gnugga geniknölarna/excel-dokumenten
en krängare har ju den fina egenskapen att inte inverka så mkt på komforten, såsom håda fjädrar _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
|
enda förändringen som va gjord därimellan va hårdare fjädrar, men tvivlar ju på att dom skulle påverka nervositeten i fronten så mycke.
Splittern är inte lätt att demontera. den sitter med 4 skruvar undertill, bla i dimljusinfästningen sen sitter det dubbehäftande tejp hela vägen utmed hela överkanten + två skruvar in i clammen där nummerskylten skruvas. _________________ Johan Classon |
||||
ska vi gissa på att bilen blev en aningens lägre vid bytet också kanske
hårdare fjädrar ger faktiskt mer stabilitet och kan mkt väl göra en betydande skillnad i uppträdandet i högre farter. jag vidhåller min ståndpunkt om att man inte kan känna skillnad med en så kort/liten splitter utan att göra en bra test med inställning av höjd mm på en avsedd sträcka med god repeterbarhet
_________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
Kapar tråden lite, Dude , om du får för dig att tillverka justerbara krängare för 2' så tror jag jag kan lova dig tre beställningar till
_________________ // TXbias BXrndtson |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Opel Speedster -01 #0806 "SÅLD"
|
1 besök senaste veckan (21242 totalt) |