Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Opel Speedster -01 #0806 "SÅLD"
<<   1, 2, 3, 4   >>
21196 besök totalt
Alfons
Växjö
Här sen Jun 2005

skogshuggarn skrev:
Har inte en aning om va de var som lät, men däck utan fälgkantsskydd hade passat bättre

Vibrerade det för dej på hemvägen??

Det var gummirester, särskilt en stor bit som hade fastnat. Kolla min tråd, finns en bild.

Växjö
Här sen Jun 2005

Du sade igår att du köpt frontspoilern/splittern i Tyskland - var?

Borås
Här sen Okt 2004

Trådstartare
Jag köpte den i shoppen på speedsterforumet, men dom har slutat sälja den där, nu säljs den bara via moto concept och roadster concept

gött att du hittade problemet thumbs up

Växjö
Här sen Jun 2005

skogshuggarn skrev:
Jag köpte den i shoppen på speedsterforumet, men dom har slutat sälja den där, nu säljs den bara via moto concept och roadster concept

gött att du hittade problemet thumbs up

750 EUR hos Moto Concept och 495 EUR hos Roadster concept... Får fundera lite, måste nog lösa däck/fälgar först...

Borås
Här sen Okt 2004

Trådstartare
den för 750_ är i kolfiber, dom säljer nog även den "vanliga" i glasfiber för 499_

Växjö
Här sen Jun 2005

skogshuggarn skrev:
den för 750_ är i kolfiber, dom säljer nog även den "vanliga" i glasfiber för 499_

Vad har du och vad är bäst? Skillnader?

Borås
Här sen Okt 2004

Trådstartare
kolfiber slipper du lacka, den är ju redan klarlackad thumbs up
glsfiber är billigare, vikten skijler nog bara några gram så det är ovesäntligt. Den kommer ju fastlimmad på aluskivor för att den ska va plan i botten, och det är ju aluminiumet som väger...

detta är tillverkaren av dom:
http://www.dempertautomotive.de/index.php?id=1,2,0,0,1,0
Karsten Dempert håller till mycke på tyska speedsterforumet så där är bra ställe att ställa frågor till han och söka info.

http://www.moto-concept.de/en/index.php

http://lotus.freudhoefer.de/roadsterconcept/

huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

allvarligt talat grabbar

betalar ni 499_ för en bit plast .
jag ska äta upp mina sandaler ifall ni åker snabbare eller ens märker skillnad i en blindtest

fast ni kanske är mer för bling

fixa till en krängare som funkar istället.
kostar hälften och gör mer nytta för bilen thumbs up

Plymouth Cuda Conv -70
VaGinetta G20
Opel Speedster
Ford Cortina

Anders Bisting
Citera
Alfons
Växjö
Här sen Jun 2005

Dude skrev:
allvarligt talat grabbar

jag ska äta upp mina sandaler ifall ni åker snabbare eller ens märker skillnad i en blindtest

Bling Bling kostar

Dude - Vad kostar en krängningshämmare hos dig? om du har tid att lust att tillverka flera vill säga... (Apex berättade om din)
*sorry om jag kapar tråden lite...*

huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003

Moderator

Alfons skrev:
Dude skrev:
allvarligt talat grabbar

Bling Bling kostar

Dude - Vad kostar en krängningshämmare hos dig? om du har tid att lust att tillverka flera vill säga... (Apex berättade om din)
*sorry om jag kapar tråden lite...*

materialet till min framkrängare kostade ca 1500:- och tog 4-6tim att göra och 1-2tim att applicera på bilen.

att göra en snällare modell (justerbar)som skulle kunna passa i org fästpunkter kanske skulle kunna hamna på ca2000:- exkl ev ytbehandling (det är bara blingbilar som behöver det )

Plymouth Cuda Conv -70
VaGinetta G20
Opel Speedster
Ford Cortina

Anders Bisting
Citera
skogshuggarn
Borås
Här sen Okt 2004

Trådstartare
Dude du kan få äta upp mina ostiga sandaler istället när jag kommer hem från grekland om 2,5 veckor (är i sthlm då, på din sida stan dessutom men vill du äta upp dom redan i helgen går det bra oxå )

Jag tycker plastbiten märks, men du får gärna ta en provtur i helgen och ta ner mej på jorden igen
Bilen är klart mycke stabilare i höga farter nu thumbs up sen att man sabbat ballansen mellan fram och bak är ju smällar man får ta o lite bling är ju alltid trevligt, i lagom doser thumbs up

Tillverkar du vettiga krängningshämmare o till hyfsade priser, som även funkar i vardastrafik så är jag intresserad.

Hur svårt är det att byta krängningshämmare??

huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003

Moderator

skogshuggarn skrev:
Dude du kan få äta upp mina ostiga sandaler istället när jag kommer hem från grekland om 2,5 veckor (är i sthlm då, på din sida stan dessutom men vill du äta upp dom redan i helgen går det bra oxå )

Jag tycker plastbiten märks, men du får gärna ta en provtur i helgen och ta ner mej på jorden igen
Bilen är klart mycke stabilare i höga farter nu thumbs up sen att man sabbat ballansen mellan fram och bak är ju smällar man får ta o lite bling är ju alltid trevligt, i lagom doser thumbs up

Tillverkar du vettiga krängningshämmare o till hyfsade priser, som även funkar i vardastrafik så är jag intresserad.

har du inte gjort nån annan modifiering än just denna mellan dina upplevda förbättringar??

ändrat dämpare/hjulinställningar/däcktryck etc etc

hur lätt är det att mont/demontera splittern . ett blindtest är det enda sättet att få fram sanningen

byta krängare går på ca en timme om inget jävlas

innan jag börjar lova att tillverka krängare, så ska hr sjölinder få gnugga geniknölarna/excel-dokumenten
en krängare har ju den fina egenskapen att inte inverka så mkt på komforten, såsom håda fjädrar thumbs up

Plymouth Cuda Conv -70
VaGinetta G20
Opel Speedster
Ford Cortina

Anders Bisting
Citera
skogshuggarn
Borås
Här sen Okt 2004

Trådstartare
enda förändringen som va gjord därimellan va hårdare fjädrar, men tvivlar ju på att dom skulle påverka nervositeten i fronten så mycke.

Splittern är inte lätt att demontera. den sitter med 4 skruvar undertill, bla i dimljusinfästningen sen sitter det dubbehäftande tejp hela vägen utmed hela överkanten + två skruvar in i clammen där nummerskylten skruvas.

huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003

Moderator

skogshuggarn skrev:
enda förändringen som va gjord därimellan va hårdare fjädrar, men tvivlar ju på att dom skulle påverka nervositeten i fronten så mycke.

Splittern är inte lätt att demontera. den sitter med 4 skruvar undertill, bla i dimljusinfästningen sen sitter det dubbehäftande tejp hela vägen utmed hela överkanten + två skruvar in i clammen där nummerskylten skruvas.

ska vi gissa på att bilen blev en aningens lägre vid bytet också kanske

hårdare fjädrar ger faktiskt mer stabilitet och kan mkt väl göra en betydande skillnad i uppträdandet i högre farter.

jag vidhåller min ståndpunkt om att man inte kan känna skillnad med en så kort/liten splitter utan att göra en bra test med inställning av höjd mm på en avsedd sträcka med god repeterbarhet

Plymouth Cuda Conv -70
VaGinetta G20
Opel Speedster
Ford Cortina

Anders Bisting
Citera
skogshuggarn
Borås
Här sen Okt 2004

Trådstartare
Körde ju ett rattlåsrace till i somras

Bättre än så blev det inte med utslitna bakdäck och starter från 2000rpm

Borås/tullen
Här sen Mar 2005

Ny på att skriva
inlägg i forumet

fälgarna blev ju kanon johan
den ser riktigt fet och rå ut nu

Mvh Christian

Grästorp mellan Flo och Flakeberg
Här sen Jun 2003

Dude skrev:
skogshuggarn skrev:

har du inte gjort nån annan modifiering än just denna mellan dina upplevda förbättringar??

ändrat dämpare/hjulinställningar/däcktryck etc etc

hur lätt är det att mont/demontera splittern . ett blindtest är det enda sättet att få fram sanningen

byta krängare går på ca en timme om inget jävlas

innan jag börjar lova att tillverka krängare, så ska hr sjölinder få gnugga geniknölarna/excel-dokumenten
en krängare har ju den fina egenskapen att inte inverka så mkt på komforten, såsom håda fjädrar thumbs up

Kapar tråden lite,
Dude , om du får för dig att tillverka justerbara krängare för 2' så tror jag jag kan lova dig tre beställningar till

Linköping
Här sen Okt 2004

Lr 4

A master of going faster!
Citera
skogshuggarn
Borås
Här sen Okt 2004

Trådstartare
många krängare blir det

Här sen Jan 2003

plus 1 krängare till

Växjö
Här sen Jun 2005

Men skall alla andra ha, då måste jag också ha en.
+ en till alltså. När är det leverans?

Opel Speedster -01 #0806 "SÅLD"
<<   1, 2, 3, 4   >>
21196 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande