| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Volvo 850 på Anderstorp (långa) 05-08-02
|
2 besök senaste veckan (1128 totalt) |
|
Lägger ut en film inifrån min bil. Kom gärna med kommentarer om spårvalet är rätt eller fel
Kommer att lägga ut en film till Länk till filmen http://www.home.sol.se/turbo/ Välj spara som från den vänstra stapeln film3.wmv Filmen är 17,39 min lång och 89,3 MB stor _________________ --VVTS-- |
||
|
Jag tycker det är lite svårt att se spårvalen eftersom bilden är avhuggen till höger.
Å andra sidan har inte jag så mycket att komma med ändå, det var första gången på den banan för mig så jag försökte hitta själv. Du kör förresten om mig strax efter långa rakan i mitten av den andra filmen. Jag fick beundra dina avgasflammor sen på rakan därefter
Det jag däremot reagerade lite på är att det verkar vara ganska mycket rattande i Volvon, det ser nästan ut som att du får ta omtag ibland. Är styrningen så vevig eller är det bara som det ser ut? Annars vore det ju kanske trevligt med en annan styrväxel? _________________ Joakim Winkler Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09 |
||
Egentligen skitsvårt att se på film...men Anderstorp har ju ganska mycket rakor , mao så måste man åka fort rakt fram för att få till en bra tid. Massor med motor hjälper men medicin numro uno är HÖG utgångsfart. Eftersom böjarna är långa, breda och rätt fint doserade så är det lätt att lura sig till att man kan åka vilket spår som helst, känns ju som om det går som tåget ut på rakorna ändå. Försök att verkligen få till ett "idealspår" genom hela böjen...dvs åk så rakt som det bara går, framför allt ut ur böjen. Se till att du är längst ner i doseringen i apex och sikta på yttercurbsen med ett harmoniskt ökande gaspådrag allteftersom du rätar upp...kan du stampa pedalen i botten utan vidare så går det för sakta...180-gradersvänstern har en helt sjukt bra dosering för just att just öva utgångsfart...rena katapultkännslan när man får till det rätt...
Litar du på dig själv, din bil och dina bromspunkter så är Anderstorp ett bra ställe att flytta fram dom ett par meter medelst att träna trail-braking. De mjuka och breda ingångarna på kurvorna ger utrymme för en del felmarginal... Mysigt motorljud förövrigt...
_________________ Karl Brag |
||
|
Kul med film och jag fick vara med en stund i den första filmen och det var kul att se dina eldkvastar bakom bilen
Jag tycker på det hela taget att det ser bra ut men detta var andra gången jag kör långa banan, enda stället som jag tycker att det såg lite skumt ut var ditt spår i Södra kurvan ut mot långa rakan. Jag har en ganska sen apex där det är något curbsliknande på insidan och när jag tangerat där så går jag på gas och går ut mot den yttre curben kolla mer på Carl Rydquists sida http://www.carlrydquist.com/hotlap_anderstorp.htm Hur upplever du själv din bil? Jag tycker att dina däck skriker lite mycket så jag antar att du inte har det grepp du önskar men du har ett underbart ljud i bilen!! Mvh Magnus _________________ Magnus Svensson PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt |
||
![]() |
Bilder o videos
|
2 besök senaste veckan (1128 totalt) |