Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
Slut på F1 i tv4
1, 2, 3, 4, 5   >>
8027 besök totalt
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
Slut på F1 i tv4

http://expressen.se/index.jsp?a=418477
Låter inge trevligt Med tanke på vilket liv det blev när senaste loppet gick på 4+ iställer för vanliga 4an så lär detta ställa till det för folk...

Värnamo
Här sen Nov 2002

Just frasen "satsningen på amerikansk fotboll" får mig att undra

Är verkligen intresset så stort som för F1 i sverige? Sporten är ju nästan obefintlig i sverige.

Värmdö
Här sen Dec 2002

Moderator

Expressen skrev:
Det är TV4:s satsning på italiensk fotboll som indirekt påverkar F1-sändningarna

Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Per Hylthén skrev:
Är verkligen intresset så stort som för F1 i sverige? Sporten är ju nästan obefintlig i sverige.
Fler matcher i Benknäckarboll än F1lopp här iofs men om man räknar utövare inom förbunden så blir det lite skillnad (tom om man bara tar Racingdelen inom SBF).

Edit: Italiens Fotboll ska det ju va. Den formen av fotboll är det väl ingen som spelar här i landet iaf

Nillet
Eslöv, Skåne
Här sen Okt 2004

OT: Sänder TV4 fortarande bara de europeiska loppen?

Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Hoppas att det bli i Viasat Sport1 eftersom den finns med i grundutbudet i min kabel.

Men då får kanske sändningarna från SLC maka på sig?

Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003

Moderator
Trådstartare
NiklasFalk skrev:
Hoppas att det bli i Viasat Sport1 eftersom den finns med i grundutbudet i min kabel.

Men då får kanske sändningarna från SLC maka på sig?

Hoppas också på viasat egoist som jag är...
Fast det är klart, inte flyttar dom på SLC för att göra plats för F1

Gotteborg
Här sen Okt 2003

dags att bombhota TV4 känner jag...

det finns ett ställe på nätet där man kan göra underskriftslistor... någon som kommer ihåg var för nu e de f*n dags att massmaila TV4a...
svetiga pojkar som leker på en gräsmatta kan dom sända på andra tider....

Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003

Som sagt, eländet började ju i senaste loppet. Intresset för F1 kommer att dö i Sverige...
Dags att SVT tar sitt ansvar...

Vargön
Här sen Feb 2003

Kanske dags att skicka lite tips till nån lämplig chef på SVT om att dom kan sno åt sig F1 från Tv4?
Söndagseftermiddag sänds väl ändå inget vettigt i svensk tv?

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=6573&a=252659

Leif Jacobsson, Programdirektör tror jag ska få ett mail av mig.
Citera
Superkart
Värnamo
Här sen Mar 2005

Kan ju alltid hoppas att TV4 väljer och satsa på att ta tillbaks STCC nu. Kanske sända LIVE på TV4+ och sen sända efterhand på vanliga fyran.
om intresset för F1 dör i sverige kan ju inte vara hela världen. Men om intresset för racing i sverige dör. Vad händer då?

Magnus Jonasson #81
9:a German Superkart Series 2010
7:a German Superkart Series 2011
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003

Moderator
Trådstartare
På canal+ jobbar väl Arthur Ringart, cirkeln är sluten
Hjälp

Gränna, Jönköping
Här sen Jan 2003

Kristian Larsson skrev:
På canal+ jobbar väl Arthur Ringart, cirkeln är sluten
Hjälp

Den va bra!

Det är bara att ni inser fakta, motorsport är fult i Sverige, har varit kommer alltid att vara.
En thumbs up till Viasat som visar svensk motorsport!
Funderar på att byta ut mitt canaldigital kort snart. Fast då missar man ju go racing på Eurosport i stället.. aldrig får man vara glad!

// magnus

H C Lund
Örebro
Här sen Nov 2004

Det finns ett lågbudgetalternativ för att få se en massa bra racing. Med en gammal kanal plus parabol som man riktar om till Astra och Hotbird. Sedan letar man rätt på en bättre gammal analog satmotagare (jag fick min gratis). Då får man in: Eurosport på engelska samt BBC World (Top Gear) och en uppsjö av tyska kanaler bla DFS och andra som sänder all formel 1 live samt DTM live. Det är inte så svårt att hänga med i motorsport-tyska

Brämhult
Här sen Aug 2004

Jet skrev:

...
Dags att SVT tar sitt ansvar...

....och comback för Jan Svanlund som motorsport-reporter thumbs up ...jo jag tackar...

Michael Stadig --BBDB--
Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R
Citera
Daniel Ahlin
Östergötland
Här sen Jul 2004

Dom släpper alltså ett VM för att satsa på lokal sport i ett land som ligger på andra sidan europa.

Nillet
Eslöv, Skåne
Här sen Okt 2004

Daniel Ahlin skrev:
Dom släpper alltså ett VM för att satsa på lokal sport i ett land som ligger på andra sidan europa.

Det kanske är så att det finns några fler Svenskar i Italiensk fotboll än i F1?

PS Jag tittar inte på fotboll men på F1...

Citera
Nillet
Eslöv, Skåne
Här sen Okt 2004

H C Lund skrev:
Det finns ett lågbudgetalternativ för att få se en massa bra racing. Med en gammal kanal plus parabol som man riktar om till Astra och Hotbird. Sedan letar man rätt på en bättre gammal analog satmotagare (jag fick min gratis). Då får man in: Eurosport på engelska samt BBC World (Top Gear) och en uppsjö av tyska kanaler bla DFS och andra som sänder all formel 1 live samt DTM live. Det är inte så svårt att hänga med i motorsport-tyska

F1 på RTL (gratis) är en höjdare med massor med personal på plats och bra kommentatorer. Enda minuset är reklamen.

Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003

Sista ordet är nog inte sagt i det där - förhandlingsknep. Det lät ungefär likadant förra gången avtalet skulle förnyas.
Den som har lever får se.

#24, #64, #88
Citera
Andreas A
Luleå & Mörbylånga
Här sen Nov 2002

H C Lund skrev:

Vad säger du, är det verkligen sant? Har ju min gamla analoga anläggning kvar på väggen samt att mottagaren står i tv-hyllan. Astra och Hotbird, ligger de på samma grad? Eller är gradskillnaden samma som 1grad väst o 5grad öst (6grader)?

Har du lust att skriva frekvenserna?

Olzon
Vänersborg
Här sen Mar 2004

om jag inte minns helt fel så visar antingen danska 3+ eller danska viasatsport F1, minns att jag såg ett lopp där förra året innan vi fick 4+, de visade repriser från kval, träning och diskuterade loppet i närmare en timme innan loppet började i studion osv...det var riktigt intressant. Nackdelen var att ena kommentatorn verkade komma från ödelandet mot den tyskagränsen så han pratade rätt grytigt...

hur troligt är det att F1 försvinner från den svenska tvn? chansen är nog lika trolig som om Minardi skulle köpa upp ferrari.
Finns alltid någon som tar chansen, om canal digital inte inser chansen så gör antagligen Viasat det. Viasat försöker sätta tänderna i så mycket som möjligt som lockar publik, handboll osv. Om chansen skulle komma till den enorma publiksporten Formel1 så skulle de väll antagligen satsa på det med?

Slut på F1 i tv4
1, 2, 3, 4, 5   >>
8027 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande