Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 4959 besök totalt |
|
||||||
Blandade former mellan Prototypvagn, Elise och kit-car på nåt vis. Blandningen verkar vara unik i mina ögon.
Former som man inte är bergsäker på i början brukar växa med tiden. ![]() |
||||||
Trots min av egen upplevd erfarenhet notoriskt skeptiska attityd till bilar med Lotus-anknytning, så måste jag erkänna att den här saken var riktigt läcker!
![]() Förresten, har en #@¤":-( seven replika till salu om någon är mindre allergisk mot Colin Chapmans ideer än vad jag är... ![]() ![]() Förmodligen är jag den ende på hela Rejsa som är totalt omotiverad att ens titta på Sevenbilen, än mindre köra runt i den. Den står i en container på en Svensk racerbana och samlar damm... ![]() ![]() _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||||
![]() |
||||||
Jodå, så illa är det inte ![]() ![]() Troligen behövs bara lite åtdragning av växellänkaget på klassiskt Ford-låde vis. Så kan man åka så mycket man vill. Senast jag åkte var i samband med inspelningarna av Pole Position, där den tjänstgjorde som övningsobjekt i mekdeltagarnas pit-stop övningar. Då regnande det så att knappt täckta bilar höll tätt. Var gött att i ösregnet bränna in i parisen, vrida på ratten och få hela vattensamlingen rakt i ansiktet. ![]() ![]() Numera vet jag vad nackdelen med cyclewings är ![]() ![]() _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||||
|
||||||
http://www.grouplotus.com/car/car_te
Under "options" är SVA approval något som gör att man får köra bilen på väg? Finns det något som hindrar att man äger en engelskregistrerad bil?? ![]() _________________ Mvh // Niklas L |
||||||
Men hur länge kan man låna en bil av en kompis som är "här på semester"? |
||||||
|
||||||
I princip ja,... samma chassibalja som elise/exige/speedster men med lite justeringar vad jag har förstått... Den kan fås med Toyota motorn och kompressor som den nyligen skapade värsting modellen av exige (240R - gjord i typ 50 ex - alla sålda...) Själva chassibaljan väger väl bara kring 100 kg så vikten är nog sparad på annat håll... _________________ Mattias Meldert ![]() |
||||||
SVA = single vehicle approval... Ungefär motsvarande borde väl gå att göra i sverige om du kan köpa bilen i delar av Lotus... Då är det ju "bara" att regga som amatörbyggt...? ![]() ![]() _________________ Mattias Meldert ![]() |
||||||
Man får flytta dit, köpa, bo i minst ett halvår och sen flytta hem igen och ta med som flyttgods. ![]() ![]() ![]() _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||||
![]() ![]() Jag känner ett antal Britter som kommer över på lite "job-rotation", kanske kan de plocka med sig sin bil och sen lämna kvar den efter 12 månader (undrar om de kan regga in den i sverige som flyttgods?). |
||||||
Är det inte lite synd att tynga ner bilen med lampor och skit?
Jag hade nog hellre hittat en tävlingsklass att köra i (om jag nu hade haft råd att köpa denna bil). _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se https://www.cancerstiftelsen.se |
||||||
exakt, flyttgods är lösningen... Själv hade jag nog plockat med mig en Ariel atom... Å andra sidan lyckas man flytta ut ur det här landet kommer man kanske inte tillbaka... ![]() ![]() _________________ Mattias Meldert ![]() |
||||||
Extremsemester på 6månader (kan man skriva sig på en campingplats). Tidsfördriv: En massa trackdays...
Detta skulle ju fördyra inköpet en hel del men kanske göra det möjligt. Campa nära en bana och förvara bilen i depån. Nåja, drömma går ju. ![]() |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 4959 besök totalt |