| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Porsche 924 NA -79 SÅLD!
|
3969 besök totalt |
Tja, så vitt jag vet går den helt okej. Det är en 26 år gammal bil vi pratar om. En bättre beg kam kostar runt tusenlappen, kolla gärna med Peter Utzon (http://www.utzon.se) som har rätt mycket delar till 924or. Vad säger Roadsport C reglementet i fråga om vikt/effekt? 924an ligger runt 125 hkr/1100kg just nu. Mvh Magnus _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||||
Tja, reglementet säger väl att det går att lätta ytterligare...
Jag känner inte till Porsche så väl, men är det en dyr historia att köpa reservdelar till så gammal kärra? Har den inte "syskondelar" i andra märken? (tex Volkswagen )
Hade en kompis med en 944turbo, o han hade en del dyra problem med hjulupphängningar som glappade. Quote på mig själv. Kollade nyss Utzons sida, det var ju inte så farligt. Talar innan man tänker...
|
||||
Eh, nu ska jag egentligen sälja en bil här men...
Vore inte en 924 turbo ett vassare val i så fall? Pär Hylander och Peter Utzon tävlar båda i var sin 931a och de verkar ha bättre vikt/effektförhållande utan att behöva toklätta? Mvh Mangan _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||||
Jo, naturligtvis vore det bättre. Men som vanligt så spelar ju pengar in, more power - more trouble
o din bil ligger ju onekligen i min prisklass, kollat på CRX Vtec, men den har för MYCKET effekt, o kostar mer, o sen är den ju felhjulsdriven. Jag vet mer nästa vecka hur detta kan gå, men jag är intresserad! Har några andra bilar att titta på med.
|
||||
|
Höst i luften? Dags för en prisjustering!
Pris bilen som den står (inkl lite extradelar): 9 000 kr Pris bil inkl extradelar men utan 4p-bälte, ratt, stol: 7 000 kr Pok!
Mvh Mangan _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||||
Det låter som ett bra läge att slå till. Kan du inte komma och visa bilen? Jag blir lite sugen på en andrasportbil. Är den fullt körbar? Har du vinterdäck? Vill se och provköra innan jag slår till. /Daniel _________________
Ny kulbil i garaget.
|
||||
Mer eller mindre. Vinterdäck får nog införskaffas till bilen, men värmen fungerar fint. Ventilationsfläkten är nog mer av 70-tals-kvalité, dvs inte i Saab 900-klass.
Mvh Magnus _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||||
|
|
||||
...och från vilket årtionde kommer SAAB 900 menar du?
/U _________________ Ulf Lögdberg |
||||
Inte klart ännu, blev uppskjutet till idag då Daniel fick lite tidsbrist mellan jobb och annat event.
Haha! Den modellen mellan -79 och -93 så klart!
Mvh Mangan _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||||
![]() |
SÄLJES
S: Porsche 924 NA -79 SÅLD!
|
3969 besök totalt |