Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 2727 besök totalt |
Efter raskt bläddrande i tidsresultat o annat på www.slc.se
![]() Men allvarligt talat.... voffo ser bakvagnen ut sådär? _________________ ![]() |
||||
Jag drar till med Fiat Uno Turbo
...men om det är rätt så är det Magnus som ska ha pokalen ändå ;-) _________________ / Åke Wallebom (oak) www.oakgps.com - TrackView.NET för köranalys - oakLog för loggning med Android eller Windows Mobile! GPS, G-värden och kompass. |
||||
![]() SER iaf mkt vettig och seriös ut. Sen kan man ju hoppas på att geometrin är rätt oxå. FIAT Berchetta! OT Magnus. Långa bärarmar ger mindre vinkelförändring av hjulen vid fjädring. Kolla de undre, främre, bärarmarna på en F1 så ser du att där är det likadant. EDIT: Man är så slö på att skriva att man inte hinner gissa innan ni är klara... |
||||
Får väl säga att det var halvt rätt mellan Magnus och Åke..... Fiat Tipo Turbo....
![]() Men ni kan få varsitt pris förståss.... hämtas i sekretariatet personligen... Ligger varsitt kuvert där med namn på.... ![]() |
||||
Minskar spårviddsförändringen japp! Tror Herr Thomé börja bli en riktig fena och dammsugare på allt vad chassi heter. kan det vara "chefen" som sagt till...
![]() ![]() Vinkeln och längden på den övre armen styr hur mkt camberförändring man få per "infjädringsenhet". |
||||
JAG KRÄVER ATT OCKSÅ FÅ ETT HEMLIGT KUVERT!!!!!!!!
du måste dela med dig thomas "the truth is out there" _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
Den är enligt utsago snyggare nu och radikalt ombyggd....
Som kuriosa kan nämnas att den är högerstyrd med växelspaken till HÖGER om stolen ![]() ![]() |
||||
Visst anders.... du kan få ett eget hemligt kuvert ![]() ![]() |
||||
Dum som man är log man lite då man läste att ngn skulle åka FIAT Tipo Turbo i Klass 2.
När man sedan såg att det var ett klart seriöst bygge och hur pass fort den gick med ganska enkla medel log man iaf...för det är ju skitballt med byggen som detta och Dude:s Opel!!! Ser ju klart lovande ut måste jag säga om hela bilen följer bakvagnens nivå. Vauxhall åkte med vänstermonterad stol och vänstermonterad spak i BTCC....typ -94-95...Inget nytt under solen... ![]() ![]() |
||||
Det var väl rattspak också? ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Vad är fördelen att bygga med fyrkantsrör då, jämfört med runda rör? Eller frågan skall kanske gå till dude? _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||
Runda rör Snyggare! bättre hållfasthet vid samma vikt ! finns väl redan besvarat? Fyrkantsrör Lättare att jobba med _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 2727 besök totalt |