Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Känna igen Weber 40 IDF dubbelförgasare?
1751 besök totalt
Kristoffer R
Billdal, Göteborg
Här sen Sep 2003

Trådstartare

Jag skall bättra på Sud:en med en Alfa Romeo 33 1.7 liters maskin och då är jag på jakt efter en sk QV som har vassare kammar och 40 förgasare isf 36.

Det jag undrar är om någon vet hur man ser skillnad på Weber 36 och 40-förgasaren utan att behöva plocka isär eller kämpa på andra sätt? Jag befinner mig nämligen i Göteborg och bilen i Stockholm.

Citera
beatwise
Stallarholmen
Här sen Jan 2004

Re: Känna igen Weber 40 IDF dubbelförgasare?

Kristoffer R skrev:
Jag skall bättra på Sud:en med en Alfa Romeo 33 1.7 liters maskin och då är jag på jakt efter en sk QV som har vassare kammar och 40 förgasare isf 36.

Det jag undrar är om någon vet hur man ser skillnad på Weber 36 och 40-förgasaren utan att behöva plocka isär eller kämpa på andra sätt? Jag befinner mig nämligen i Göteborg och bilen i Stockholm.

Härligt med mera Boxer på banorna!

Skillnaden är busenkel att se då det står på förgasarna, strax under insugen på endera sidan. IDF 36 står det på mina. Bör ju vara motsv på IDF 40. Själv har jag köpt ett par Dell'orto IDF 40 som ska skruvas på - motorn blir alltså helitaliensk (om det nu är positivt?!

Var håller du hus?

Lycka till!

Alfa Romeo Alfasud TI 1,7 8V -78, #16 CAR Challenge (klass II)
www.carchallenge.se
Citera
Magnus L
Umeå
Här sen Maj 2004

Re: Känna igen Weber 40 IDF dubbelförgasare?

beatwise skrev:
Kristoffer R skrev:

Härligt med mera Boxer på banorna!

Skillnaden är busenkel att se då det står på förgasarna, strax under insugen på endera sidan. IDF 36 står det på mina. Bör ju vara motsv på IDF 40. Själv har jag köpt ett par Dell'orto IDF 40 som ska skruvas på - motorn blir alltså helitaliensk (om det nu är positivt?!

Var håller du hus?

Lycka till!

Står det inte "made in italy" på dina webrar? eller är jag ute på grunt vatten och cycklar

--VVTS--
Citera
Björn Larsson
Linköping (mellan soptippen & fängelset)
Här sen Maj 2004

Citat:
Står det inte "made in italy" på dina webrar? eller är jag ute på grunt vatten och cycklar

Spanien är vanligt på nyare...

Lotus Elite -60
BMW E30 Baur TC2 -85
Sportscar F1000
van Diemen RF75
MG Midget -61
Citera
super7
Umeå
Här sen Nov 2002

Björn Larsson skrev:
Citat:

Spanien är vanligt på nyare...

Tyvärr så är det så thumbs down är en hel del som måste
justeras för att dom skall funka bra

Skruva banåkabil
1751 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande