| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Känna igen Weber 40 IDF dubbelförgasare?
|
1751 besök totalt |
|
Jag skall bättra på Sud:en med en Alfa Romeo 33 1.7 liters maskin och då är jag på jakt efter en sk QV som har vassare kammar och 40 förgasare isf 36.
Det jag undrar är om någon vet hur man ser skillnad på Weber 36 och 40-förgasaren utan att behöva plocka isär eller kämpa på andra sätt? Jag befinner mig nämligen i Göteborg och bilen i Stockholm.
|
||||
|
Re: Känna igen Weber 40 IDF dubbelförgasare?
Härligt med mera Boxer på banorna! Skillnaden är busenkel att se då det står på förgasarna, strax under insugen på endera sidan. IDF 36 står det på mina. Bör ju vara motsv på IDF 40. Själv har jag köpt ett par Dell'orto IDF 40 som ska skruvas på - motorn blir alltså helitaliensk (om det nu är positivt?!
Var håller du hus? Lycka till! _________________ Stefan Atterhall Alfa Romeo Alfasud TI 1,7 8V -78, #16 CAR Challenge (klass II) www.carchallenge.se |
||||
|
Re: Känna igen Weber 40 IDF dubbelförgasare?
Står det inte "made in italy" på dina webrar? eller är jag ute på grunt vatten och cycklar |
||||
Spanien är vanligt på nyare... _________________ Björn Larsson Life's to short for shortfillers. Lotus 7S1 -59 Lotus Elite -60 BMW E30 Baur TC2 -85 Sportscar F1000 van Diemen RF75 MG Midget -61 |
||||
Tyvärr så är det så justeras för att dom skall funka bra _________________ Nisse Holmgren Umeå
|
||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1751 besök totalt |