Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 3 besök senaste veckan (34556 totalt) |
Jag hoppas du går & lägger dig strax innan detta inträffar (var det ett Ago-filosofiskt svar?). _________________ Björn Larsson Life's to short for shortfillers. Lotus 7S1 -59 Lotus Elite -60 BMW E30 Baur TC2 -85 Sportscar F1000 van Diemen RF75 MG Midget -61 |
||||
Ingen fara...försöker bara jaga på Herr "jag bygger gärna själv här i mitt garage och uppdaterar aldrig min tråd på rejsa" Behöver nog lite hjälp med det... ![]() _________________ ![]() Klubbräser: Porsche 951-86 Tävlingsräser: Opel Kadett GSi 2,0 16v |
||||
Ska bara koppla elen och justera lite. Jag behöver ett batteri. Kan du fixa ett i helgen? och en liten generator vore bra. /Eklöf |
||||
Batteri har du ju i Vo**on.. ![]() Generator behöver du inte nu, funkar med förlustsystem! Räcker för att testa lite utan bromsar!! ![]() _________________ ![]() Klubbräser: Porsche 951-86 Tävlingsräser: Opel Kadett GSi 2,0 16v |
||||
Å här får man hjälpa till med uppdateringarna...
Byggherren har gjort lite framsteg, men har inte tid för dokumentation!! Motorn sitter i sedan tidigare. Elsystemet ligger delvis på bilen i alla fall... ![]() ![]() Ännu mera kablar vid sidan om bilen. ![]() ![]() New VS old ![]() Geometri för mycket ![]() (vad vet jag) ![]() _________________ ![]() Klubbräser: Porsche 951-86 Tävlingsräser: Opel Kadett GSi 2,0 16v |
||||
Smäcker generotor, var köper man en sådan? Har den inbyggd regulator? _________________ Calle Olsson ![]() |
||||
Skroten? Isuzu, Daihatsu, Nissan, Toyota? Alla småbilar därifrån med runt 1L maskiner eller mindre har samma typ av Denso generator (nästan iafl). Alla jag sneglat på verkar ha inbyggd regulator, så länge du håller dig till 80-tals bilar iafl och tidiga 90-talare. Tre-sladdsanslutning är enklast att koppla in. ![]() Några av Daihatsu/Isuzu bilarna baserade runt Charade har ytterligare en mindre variant. Jag letade en sån några gånger men hittade inga men de ska finnas iafl. _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||
Det är "Spirou944t" som fixat generatorn åt mig. Den är splitter ny och köpt från en firma som håller på med generator renoveringar. Så kolla med din lokala bil-elektronik firma. |
||||
Dags för ny uppdatering...
Den söta generatorn, köpt från Laddningstationen i Jönköping. ![]() ![]() Blivande lamnda-placering. ![]() På plats, men inte svetsad. ![]() Eklöf...plast på scen! ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() Klubbräser: Porsche 951-86 Tävlingsräser: Opel Kadett GSi 2,0 16v |
||||
fundera lite
såg på deras hemsida att man skulle utan erfarenhet bygga en på 300timmar så jag tänkte höra ungefär hur mycke tid har gått åt hitils ? och har du besiktat den första gången än? (hur gick det iså fall) _________________ // Mikeal Rylen |
||||
Det kan kanske gå på 300 timmar om man köper ett komplett kit av dem och inte lägger ner så mycket tid på donator delarna. Kan nog gå fortare också.
Jag har haft ett mycket varierat tempo så jag har svårt att uppskatta hur mycket tid jag lagt ner hittills. Jag tycker att byggandet är halva nöjet och gillar att hitta mina egna lösningar så det har gått åt en del tid till det. Ett bygge kan ta från 200timmar (om du köper det mesta färdigt) till oändligheten. |
||||
Jag har gjort 1:a besiktningen och det gick bra. Inget jag måste fixa men några punkter där man med små medel kan förbättra hållfastheten väsentligt, bl.a. nedre främre länkarmsinfästningar. Och så har jag en styrstång som MK har förlängt och frågan var om jag litar på deras svetsar...... Jag kommer att göra en ny styrstång med splinesaxlar. |
||||
![]() Gjorde en snabb skiss i CADen, den högra visar förstärkningen. Ändringen skulle minska påfrestningarna i svetsarna avsevärt. |
||||
Den lever!!!!!!!!!!!
![]() Första starten av motorn!!!! Vilken känsla!!!! ![]() I kväll ska jag fira!!!! ![]() ![]() ![]() |
||||
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 3 besök senaste veckan (34556 totalt) |