| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Lätta FnF style?
|
3374 besök totalt |
|
Lätta FnF style?
Hur mycke kan man tjäna på att skära ut golvet och nita in en durkplåt i aluminim istället? Ni vet, som där "supertuffa superbilen med jättefeta avgaset och värsta grymma vingen i början av superfilmen The Fast and the Furios" hehe
Rör man inte förstärknings balkarna bör inte SBP kunna säga nått va? Durkplåten antar jag ska räcka med 3mm, eller kanske t.o.m 2mm? _________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||||||
|
I en normal bil med självbärande kaross är även golvet en del av den bärande strukturen. Därför kommar ASB inte gilla att man nitar in aluplåt (även om det skulle gå att göra en lim/nitfog som är stark nog).
Vikten du sparar är marginell (om ens någon), tunn stålplåt är lättare än många tror. Du ska ju räkna in vikten på alla nitar också. /Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||||||
|
okej, ingen ide att göra de ordentligt alltså :P då blir de tunna tunna plåtar som golvmattor istället! Lite rejsigare så
_________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||||||
..fast om du vill ha den lättare så är det väl bättre att inte lägga i plåt öht när du tagit bort mattorna?..
_________________ Mvh / Daniel Ene |
||||||
jao men lite styling måste man ju få ha :P och den viktökning de blir kan jag försumma! Alternativt gå på toa å dra en kabel innan jag sätter mig i bilen hehe
_________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||||||
|
|
||||||
eh! dekaler väger ju också! varför har du dom på bilen då?? :P Känns lite trist att bara sätta fötterna på ett bart metallgolv! De är trots allt en bil som ska användas på gatan också! _________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||||||
Hallå? Hallå? 90-talet ringde!
De ville ha sin durkaluminium tillbaka! _________________ Wer später bremst, fährt länger schnell... |
||||||
Shit vad den var dålig!
|
||||||
|
Ett bart plåtgolv är väl inte så kul nej.. med lite vatten på skorna så blir det väldigt halt dessutom..
Personligen löste jag det med några remsor svart 50mm http://www.biltema.se/products/produ
_________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||||
|
Halkskyddstejpen funkar, men jag vill inte bara ha en bil som är snabb utan även en som jag trivs att köra och då vill jag ha ett "stuk" på den, om de nu blir lite halverst 90-tal/fnf so what? Så länge jag trivs är jag nöjd
Dom som idiotförklarar mig får jag väl läxa upp på banane senare bara
_________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||||||
För att mina sponsorer uppskattar att deras loggor syns...
_________________ Karl Brag |
||||||
Men durkplåt kan väl svårligen anses trevligt? Det får ju golvbrunnen att påminna om en skabbig diskho.
Smaksak förvisso. Jag hade dock hellre nitat fast en trevlig tygmatta, för en mysig och ombonad känsla. |
||||||
Tygmatta kan funka Är i alla fall betydligt billigare än durkplåt!! Får väl se hur jag gör! Lutar i varje fall åt släta aluminium dörrsidor, kanske skulle ge mig med alun där :P
_________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||||||
![]() |
Skruva banåkabil
Lätta FnF style?
|
3374 besök totalt |
