| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
K: Alfa GTV el defekt Porsche 944 NA (Köpt! Klart!)
|
7630 besök totalt |
|
Mats & Mats, den Alfan kollade jag på igår, tyvärr var den tämligen rostig bitvis (övre kylarbalk, passagerargolvet, golv över bakre domkraftsfästen samt bakluckans infästning i C-stolparna) samt hade några mekaniska fel (bl.a. pinnbult som saknades/var avbruten till grenröret) även om lacken / skick i övrigt var tämligen okej.
Har kontakt med en kille som har en 944 NA 85B ståendes med motorfel, får se om det leder nånstans... Fler tips är välkomna!
Mvh Magnus PS GTVn igår var verkligen Ferdinand i repris... Säger som Robyn sjunger: "I shoulda seen it coming, I shoulda f*cking known..."
DS _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||||
Alfa-åkarnas heliga graal....
(sciroccotokarnas oxo) _________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||
Vilka var det du kika på? Låg de på blocket? |
||||
|
Cyklade förbi denna igår i Äppelviken (Bromma) och idag stannade jag och plåtade med telefonen. Tyvärr vet jag varken pris eller nåt, men den såg hyfsad ut vid en snabb titt. Tyvärr har den "hål i taket".
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
|
Ser ju "najs" ut, verkar som alla Alfor befinner sig i mellansverige? Hur kan detta komma sig?
|
||||
Det är ju där de ska befinna sig...
Jag skickar dig straxt ett PM...
Mvh Mangan _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||||
Det är ju i södern allt händer...
Tackar!! |
||||
|
Denna verkar det finnas en del kvar att göra på men lågt pris å andra sidan...
GTV 2,0 -83 _________________ Mats Forssén Alfa 156 GTA SW, glassätarbil Alfa 147 GTA, banåkarglassätarbilsprojekt |
||||
Någon släkting till Örjan? Jag är allt för ny i KSVK för att ha koll på alla
_________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||
Jag har emailat lite till killen som har den bilen. Är dock lite bekymrad över hur totala summan för det bygget blir, motor + lack + framruta borde vara typ 8000 + 2000 + 2000kr = 12000kr och då tror jag att jag räknat lågt? Får se, det måste ju finnas en bil åt mig nånstans...
/Mangan _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||||
|
Jodå, det är hans son som säljer. Var från början tänkt att bli reservdelsbil, men av någon anledning som ingen riktigt kan redogöra för svetsade man upp den. Tanken var väl att det skulle bli busbil åt Örjan. Får väl fråga vad nästa projekt är tänkt att bli (tror jag kan gissa) när jag skall dit på måndag.
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
Var den till Salu! Såg den från 12án och saknade min gamla. _________________ Jens Lanvin |
||||
|
Hmmm, hål i taket verkar inte bra... Sollucka eller inte.
Nja.
Tror jag börjar veta vad jag letar efter nu i Alfa GTV-väg: - Prisklass 10 -25 kkr beroende på skick - Bör vara komplett - Mindre fix (motor, el, vx-låda) är helt okej! - Större rostangrepp/rosthål vill jag inte hitta... (Nån mindre bubbla i lacken är naturligtvis okej!) - Sliten inredning är inget problem, det är bankörning som bilen kommer användas till i första hand. Önskelistan är: - 75 TS-låda, med diffbroms - 5-bultat m ventilerade framskivorna - Årsm -83 el senare (slipper ventilsmörjningstillsats i bensinen?) /Mangan _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||||
om jag får vara så fräck... Jag letar efter samma, fast med rost...
Blir nog lättare då va?
|
||||
Kontakta killen som hade bilen jag kikade på i onsdags, där har du din vagn! 5-bultat (som drog snett) diffad låda (med obefintlig synk på 2an) och "väldigt lite rost" ("man kan kast' in hatt'n" nästan...).
Mangan _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||||
jag har sökt kontakt utan framgång... Ska kanske kika på en annan i tokholm senare i månan... |
||||
|
|
||||
...alternativt motor + framruta= 3000kr av mig! Fast jag kan nog tyvärr inte bistå med bättre lack än "roller" -typen
_________________ Mattias Habenicht HMS |
||||
Bilen står för övrigt varje vardag från morgon till eftermiddag parkerad på Surbrunnsgatan 50 för er som vill gå förbi och ta er en titt. Själv gör jag det varje dag på lunchrasten, och nu har jag bestämt mig. När kortet är fixat ska jag ha en sån skönhet!
_________________ MVH Björn Klang Alfa Romeo GTV - 85 |
||||
![]() |
SÄLJES
K: Alfa GTV el defekt Porsche 944 NA (Köpt! Klart!)
|
7630 besök totalt |