Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Äntligen vänsterstyrda!
3486 besök totalt
PeterF
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002

nån som vill köpa en tuscan å köra lite sådär försiktigt med på söndagarna å sälja den till mig om nårra år 7-8 sådär?

vad går de loss på, med minsta motorn?

Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Tuscan £39,750.00 = 535 000
Tuscan S £48,390.00 = 650 000

För 650 000 får du 390 hk, 1100 kg, 0-100 på 3,9. Skinn, AC, CD etc etc.

Känns som ett kap jämfört med många andra sportbilar.
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003

Dom saknar väll ABS... hallå, en bil utan ABS? Vad är det för något, en traktor eller?
Citera
M|cke F@.gner
Jönköping
Här sen Dec 2002

Andrew Petrykowski skrev:
Dom saknar väll ABS... hallå, en bil utan ABS? Vad är det för något, en traktor eller?

En sportbil!

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Ingen ABS... det är väl typiskt racebilar

Solna
Här sen Jan 2003

Fyhr skrev:
nån som vill köpa en tuscan å köra lite sådär försiktigt med på söndagarna å sälja den till mig om nårra år 7-8 sådär?

vad går de loss på, med minsta motorn?

Jo moster agda som äger bilen och kör den mjukt och vårdas av en bilmeck så den är i perfekt kondition. Bara sortera ut alla småfel och se till att den går perfekt. Sen förstår hon inte andrahandsvärdet och säljet den billigt till en jätteglad mig.

Lär ju inte hända men helt klart verkar TVR bygga fräscha bilar och nu om man får onödigt mycket pengar över kan man ju köpa en med ratten på rätt sida oxo. Men det är nog några år fram i tiden i såna fall.

De borde ju fiffla om t350c och t4X0r i lhd oxo så vi tvr freaks får mer att dräggla över.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens
Trådstartare

ABS? Det är ju till för fegisar
Citera
cat7even
Uppsala
Här sen Jan 2003

läs gärna på Engelska forum om vad ägare tycker om 6:an
Finns exempel på de som rasat 3 motorer på 8 månader! Verkar som om tvr har stora kvalitetsproblem!

EX Marcos 1600 GT
Nu Lotus Elise S1 KR1
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003

okay, för er som inte förstod det så var jag lite ironisk när jag skrev att en bil utan abs är en traktor...
Citera
Ola Leufvenmark
Lindholmen
Här sen Jan 2003

cat7even skrev:
läs gärna på Engelska forum om vad ägare tycker om 6:an
Finns exempel på de som rasat 3 motorer på 8 månader! Verkar som om tvr har stora kvalitetsproblem!

Tidningen evo har skjutit minst en motor och likaså har AutOExpress. Det verkar vara en bil som kräver mycket pyssel och omvårdnad. Tror dock jag skulle kunna leva med det!
/ola

Citera
cat7even
Uppsala
Här sen Jan 2003

En sak är ju med rover 8.an enkelt få delar osv. En helt annan sak att behöva skicka grejor tvärs över till england
Se även http://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?t=33033&f=23&h=0

Synd på så rara ärtor

EX Marcos 1600 GT
Nu Lotus Elise S1 KR1
Citera
JohanR
Jönköping
Här sen Dec 2002

Eftersom de flesta banor går i högervarv är det ju faktiskt en fördel med högerstyrd bil. Okej, känns lite konstigt med växelspaken på vänster sida (jag körde en högerstyrd MGB för nåt år sen), men det går väl att vänja sej.

JohanR

Tjockholm
Här sen Feb 2003

JohanR skrev:
Eftersom de flesta banor går i högervarv är det ju faktiskt en fördel med högerstyrd bil. Okej, känns lite konstigt med växelspaken på vänster sida (jag körde en högerstyrd MGB för nåt år sen), men det går väl att vänja sej.

JohanR

Eller så ser man till att alla börjar köra banan åt "rätt" håll
Citera
JohanR
Jönköping
Här sen Dec 2002

Citat:

Jag har försökt föreslå det på banmöten några gånger. Har mötts med kompakt tystnad.

JohanR

Malmköping
Här sen Nov 2002

JohanR skrev:
Citat:

Jag har försökt föreslå det på banmöten några gånger. Har mötts med kompakt tystnad.

JohanR

Ett litet råd bara! fortsätt att följa gruppen !

NS BTG: 9.10.21

Citera
PeterF
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
TVR har haft väldiga kvalitetsproblem, men de har lyckats vända på det lika snabbt. Enligt de senaste rapporterna har bilarna fått ett enormt kvalitetslyft. De ska tydligen nu vara mycket mycket välbyggda! Hos Noble, däremot, finns det fortfarande stora problem, där de flesta verkar vara kopplade till växellåda och motor.

Jag har varit väldigt intresserad av en Tuscan S och kontaktade TVR i höstas. Då sa de att de skulle förmodligen börja producera vänsterstyrda Tuscan, vilket de nu tydligen gjort.
Citera
Johan Wagréus
Stockholm
Här sen Nov 2002

Jag och en kollega prata på kul om att börja importera TVR till Sverige.. fast det kan ju vara bra att ha en serviceorganisation i ryggen också
Citera
PeterF
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Johan CooperS skrev:
Jag och en kollega prata på kul om att börja importera TVR till Sverige.. fast det kan ju vara bra att ha en serviceorganisation i ryggen också

Jag har också tänkt på det.... Jag har dessutom träffat två andra personer som varit sugna.... Du är inte ensam. Snart kanske det blir av!
Citera
Atariman
Stockholm / London
Här sen Apr 2003

om jag inte missminner mig helt så fanns det några i Arninge som importerade TVR för ett antal år sedan. De har lagt av/ner alltså?

Här sen Mar 2003

Atariman skrev:
om jag inte missminner mig helt så fanns det några i Arninge som importerade TVR för ett antal år sedan. De har lagt av/ner alltså?

Vill minnas att det var någon mellan Helsingborg och Ängelholm (nord väst såne) som sålde lite TVR i slutet på 80 början av 90 talet de hette väl 350 eller något liknande på den tiden? väldigt kilformade ;-)

Äntligen vänsterstyrda!
3486 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande