| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Film: Hemgjord ringtaxi på grus
|
2 besök senaste veckan (6798 totalt) |
Jodå och jag tyckte personligen som sagt inte att det var nåt principiellt jättefel med det där, även om det kanske inte var så mycket banåka. Men rallyträning går väl inte till på så speciellt annorlunda sätt, förutom skyddet för de som sitter i bilen då. Men man stänger av en sträcka och kör vad tygen håller, iallafall när jag var lite inblandad i den verksamheten. Så även då kan det dyka upp bärplockare, jägare och allt möjligt löst folk. Det gäller att ha en bil som låter.
_________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||
|
mm.. Och det är just de skillnaderna (avspärrat och skydd + inga passagerare) som jag tycker är ganska viktiga... körtekniken i sig har jag inga åsikter om, säkert snabbare än vad jag hade kört där.
Men - alla har ju sin åsikt, och man tar väl ansvar för det man gör själv. Vissa skulle t.ex inte våga sig ut på bana i en Miata utan båge, det gör jag och det är mitt ansvar... men jag tar inte passagerare. _________________ Andreas Östrin Sportbilslös men inte rådlös |
||||
Ska man vara riktigt gnällig så får vi alla vara med och betala om du skadar dig.
Så en passagerare mer eller mindre spelar knappast någon roll i sammanhanget.
_________________ Jörgen Eriksson |
||||
Minnet är det inget fel på, kommer till och med Johans min när vi åkte E55 AMG samma dag, och han upptäckte att esp'n inte var inkopplad. mvh. Fredrik _________________ mvh. Fredrik Eklöf wastegate.se |
||||
|
Uderhållande film, verkligen
Det jag oroar mig mest för vid en evetuell avåkning är stackars bilen, hårda stubbar och stenar. MVH Erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
|
Visst är det oansvarigt, dumt och fel men, vägen såg väldig öde ut och passageraren var nog inte kidnappad så det var hans egna val vilket man måste respektera. Det är betydligt värre att tex ta barnen som passagerare på mc där är det dåligt med burar, bälten osv.
_________________ Avregistrerad användare |
||||
Det är väl nästan att be om kritik när man lägger upp sånna här filmer i ett forum... _________________ Camilla Heijel |
||||
|
Fredrik E,
Riktigt kul att du filmat som du gjort, med ett svep "normal" ombordkamera och ett svep med ansiktsuttrycken. Absolut bäst var ju 1.18 in i film 2 när din kompis helt plötsligt spärrar ögonen i (vad jag förmodar) hastighetsmätaren... småler fortfarande åt det .
/Anders _________________ Anders Sandström |
||||
Helt rätt, han kikade lite på hastighetsmätaren då. Man är ju lite utlämnad när man är passagerare, och när han inte såg vart vägen sträckte sig, undrade han om det trots allt inte gick lite väl fort för hans smak. mvh. Fredrik _________________ mvh. Fredrik Eklöf wastegate.se |
||||
|
Avspärrad väg, ägd/förvaltad av den som kör...jag tycker personligen inte det skiljer sig säkerhetsmässigt/vettighetsmässigt så mycket från rally....mer än polistillståndet.
Helt ärligt..så ingen av er tar ut en bil utan bur på bana.....rally är livsfarligt i vilket fall som helst.
_________________ Christian Merheim
- There are places were only a racecar can take you - |
||||
2004 är inte 15 år sedan. mvh. Fredrik _________________ mvh. Fredrik Eklöf wastegate.se |
||||
Fredrik. men lite skillnad från att köra i cirklar med en passagerare som håller ratten i fast läge - än att sladda i 100 knyck på en grusväg. _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
|
Man kan ju iofs fråga sig hur säkert det är att kliva ur en bil som tokvarvar med en passagerare som håller i ratten, även om det sker på bana? Riskerna finns att föraren trillar ur bilen (vi har väl alla sett killen som blir överkörd av sin egen bil?) och då har passageraren lite att pyssla med. Nu vet jag inte hur det går till vid en liknande övning, men bilen borde rimligen kunna sticka vart som helst? Dessutom är ju risken för personskada på föraren överhängande!
Missförstå mig inte nu, jag är djupt impad av er driftare som kan hålla en bil på ställ så länge, men man kan hitta faror i allt om man anstränger sig lite.
|
||||
Det e hellugnt Tobbe
ps: men nu handlade inte tråden om mig
_________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
![]() |
Bilder o videos
Film: Hemgjord ringtaxi på grus
|
2 besök senaste veckan (6798 totalt) |