Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Film: Hemgjord ringtaxi på grus
<<   1, 2
2 besök senaste veckan (6798 totalt)
TURN 5
Danmark
Här sen Sep 2004

Havde også en 02 engang.
Jeg var nu glad for min....

Täby
Här sen Feb 2003

Peter Gutniak skrev:
Anders,

Du har givetvis helt rätt. Men medge att den iaf var lite rolig....

Jodå och jag tyckte personligen som sagt inte att det var nåt principiellt jättefel med det där, även om det kanske inte var så mycket banåka. Men rallyträning går väl inte till på så speciellt annorlunda sätt, förutom skyddet för de som sitter i bilen då. Men man stänger av en sträcka och kör vad tygen håller, iallafall när jag var lite inblandad i den verksamheten. Så även då kan det dyka upp bärplockare, jägare och allt möjligt löst folk. Det gäller att ha en bil som låter.

#24, #64, #88
Citera
ninja
Eeeisleeuöööv!
Här sen Okt 2004

mm.. Och det är just de skillnaderna (avspärrat och skydd + inga passagerare) som jag tycker är ganska viktiga... körtekniken i sig har jag inga åsikter om, säkert snabbare än vad jag hade kört där.

Men - alla har ju sin åsikt, och man tar väl ansvar för det man gör själv. Vissa skulle t.ex inte våga sig ut på bana i en Miata utan båge, det gör jag och det är mitt ansvar... men jag tar inte passagerare.

Jörgen (Jet)
Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003

insomniac skrev:
...det gör jag och det är mitt ansvar...

Ska man vara riktigt gnällig så får vi alla vara med och betala om du skadar dig.
Så en passagerare mer eller mindre spelar knappast någon roll i sammanhanget.

Här sen Feb 2004

Trådstartare
Peter Gutniak skrev:

och kommer du ihåg att du blev omkörd av en vinröd bil för 4 år sedan, så tror jag nog att du har koll på din lilla bansträckning där på hygget....

Minnet är det inget fel på, kommer till och med Johans min när vi åkte E55 AMG samma dag, och han upptäckte att esp'n inte var inkopplad.

mvh. Fredrik

wastegate.se
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004

Uderhållande film, verkligen

Det jag oroar mig mest för vid en evetuell avåkning är stackars bilen, hårda stubbar och stenar.

MVH Erik

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
Avregistrerad (739)

Här sen Jan 2005

Visst är det oansvarigt, dumt och fel men, vägen såg väldig öde ut och passageraren var nog inte kidnappad så det var hans egna val vilket man måste respektera. Det är betydligt värre att tex ta barnen som passagerare på mc där är det dåligt med burar, bälten osv.

Hagfors
Här sen Mar 2005

Fredrik E skrev:

Sen kan jag förstå era moralkänslor, men det är ju som sagt lättare att uttala sig när man inte har något med saken att göra.

Det är väl nästan att be om kritik när man lägger upp sånna här filmer i ett forum...

Uppsala
Här sen Aug 2004

Fredrik E,

Riktigt kul att du filmat som du gjort, med ett svep "normal" ombordkamera och ett svep med ansiktsuttrycken. Absolut bäst var ju 1.18 in i film 2 när din kompis helt plötsligt spärrar ögonen i (vad jag förmodar) hastighetsmätaren... småler fortfarande åt det .

/Anders

Här sen Feb 2004

Trådstartare
Sandström skrev:
Fredrik E,

Riktigt kul att du filmat som du gjort, med ett svep "normal" ombordkamera och ett svep med ansiktsuttrycken. Absolut bäst var ju 1.18 in i film 2 när din kompis helt plötsligt spärrar ögonen i (vad jag förmodar) hastighetsmätaren... småler fortfarande åt det .

/Anders

Helt rätt, han kikade lite på hastighetsmätaren då.
Man är ju lite utlämnad när man är passagerare, och när han inte såg vart vägen sträckte sig, undrade han om det trots allt inte gick lite väl fort för hans smak.

mvh. Fredrik

wastegate.se
Citera
porschedriver
Malmö
Här sen Maj 2003

Avspärrad väg, ägd/förvaltad av den som kör...jag tycker personligen inte det skiljer sig säkerhetsmässigt/vettighetsmässigt så mycket från rally....mer än polistillståndet.

Helt ärligt..så ingen av er tar ut en bil utan bur på bana.....rally är livsfarligt i vilket fall som helst.

- There are places were only a racecar can take you -
Citera
Fredrik E

Här sen Feb 2004

Trådstartare
KristianAE86 skrev:
jag hade kanske reagerat lite annorlunda om ni haft -
hjälm, handskar & långärmat - men nu tyckte jag mest det
såg ut som jag själv gjorde för 15 år sedan (OBS: är 35 nu)

2004 är inte 15 år sedan.

mvh. Fredrik

wastegate.se
Citera
subarumicke
stockholm
Här sen Aug 2004

hehe åka grusväg är kul,synda att det inte var något morr i motorn bara

NYCKELN TILL ETT ROLIGT LIV ÄR ATT HÄNGA MED FOLK SOM ÄR HELT DUMMA I HUVUDET
Citera
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003

Fredrik E skrev:
KristianAE86 skrev:
jag hade kanske reagerat lite annorlunda om ni haft -
hjälm, handskar & långärmat - men nu tyckte jag mest det
såg ut som jag själv gjorde för 15 år sedan (OBS: är 35 nu)

2004 är inte 15 år sedan.

mvh. Fredrik

Fredrik. thumbs up

men lite skillnad från att köra i cirklar med en passagerare som håller ratten i fast läge -
än att sladda i 100 knyck på en grusväg.

BMWTobbe

Här sen Aug 2003

Man kan ju iofs fråga sig hur säkert det är att kliva ur en bil som tokvarvar med en passagerare som håller i ratten, även om det sker på bana? Riskerna finns att föraren trillar ur bilen (vi har väl alla sett killen som blir överkörd av sin egen bil?) och då har passageraren lite att pyssla med. Nu vet jag inte hur det går till vid en liknande övning, men bilen borde rimligen kunna sticka vart som helst? Dessutom är ju risken för personskada på föraren överhängande!

Missförstå mig inte nu, jag är djupt impad av er driftare som kan hålla en bil på ställ så länge, men man kan hitta faror i allt om man anstränger sig lite.
Citera
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003

BMWTobbe skrev:
Man kan ju iofs fråga sig hur säkert det är att kliva ur en bil som tokvarvar med en passagerare som håller i ratten, även om det sker på bana? Riskerna finns att föraren trillar ur bilen (vi har väl alla sett killen som blir överkörd av sin egen bil?) och då har passageraren lite att pyssla med. Nu vet jag inte hur det går till vid en liknande övning, men bilen borde rimligen kunna sticka vart som helst? Dessutom är ju risken för personskada på föraren överhängande!

Missförstå mig inte nu, jag är djupt impad av er driftare som kan hålla en bil på ställ så länge, men man kan hitta faror i allt om man anstränger sig lite.

Det e hellugnt Tobbe

ps: men nu handlade inte tråden om mig

Veiko
Hultsfred
Här sen Okt 2004

Rolig film thumbs up

Som sagt, säg nån här som inte har gasat mer än vad skyltarna säger

Jag tycker att man ska inte kasta sten när man sitter i glashus

Borås
Här sen Maj 2003

Jag vill se film utifrån!

Film: Hemgjord ringtaxi på grus