| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar | 

![]()  | 
		
			Eftersnack
			 
			
			2005-09-11 Ring Knutstorp MGCC KM5
		 | 
		<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 18700 besök totalt | 
			
 Der kan komme mange og lange forklaringer på detta men generelt er det bilens vikt + driver (100kg) divided / med motorens effekt (om den er utrimmat) = 970 + 100 / 160 = 6,68 = Klass B _________________ Stefan Winquist  | 
	||||
			
 Ladda ner detta programmet så går det som en dans: http://www.utzon.se/gamla/Roadsport/ Lycka till. _________________ Goran Obradovic Club Alfa Romeo  | 
	||||
			
 Förans vikt angivat altid til 100kg om du trimmer på en 1600cc motor hamner du også i Klass B, medmindre du ligger 60-65Kg i bilen  
						_________________ Stefan Winquist  | 
	||||
			
 Väger bilen 970 utan dig så lägger du till din vikt och hamnar på 1040 kg. Sen kryssar du inte i att bilen omodifierad utan läggar in cc på ca 1962, om jag inte minns helt fel. Den bilen hamnar i B. Det gjorde jag med en gång i tiden. Inte kul alls.  
						_________________ Goran Obradovic Club Alfa Romeo  | 
	||||
			
 Nej, det är fel. Förarens vikt är hans faktiska vikt och ingen generell 100 kg gräns. Barlastningen får max vara 50 kg i max 25 kg "klumpar" i Roadsport, men 100 kg generellt. Sen är man kanske en barlast i sig, men på Svenska betyder inte det föraren.  
						_________________ Goran Obradovic Club Alfa Romeo  | 
	||||
			
 Fick äntligen ut 10 minuer av Tidsträning 2. Tidsträning 2 sett från Josens vita Miata 52MB, 10 minuter. Nån som har ett bra tips på videoredigeringsprogram som kan hantera stora obra asf-filer? Inget av de jag testat (WMM, Ulead VS6) fungerade vettigt.  | 
	||||
			
 Visste inte hur tusan jag skulle skriva det där, men afaik så är det ingen rejsaskribent. Vill ändå inte skriva vilket ekipage det var för det blir såna spekulationer och insinuationer om ojuste trim _________________ Pär Hylander  | 
	||||
| 
			 
							
							Det finns ju detta att stödja sig på om man vill leva rövare som besiktningsman/tävlingsledning 
					
   ).
Undrar hur diskussionerna går i SPVM? Där verkar det ju inte vara så blodigt med "besiktningsbarheten". Men där är det lätt att hålla koll på RoadSport C, alla tre...  | 
	||||
| 
			 
							Bertone                                                      
					Hej Thomas Motorn får ej vara ändrad alls om den skall räknas som omodifierad. Fritt valt Insugsfilter och avgassystem är tillåtet. Föraren i den röda alfan sade att motorn hade 144hk, jag förutsätter att det är en orörd originalmotor, då skall den väga minst 1008 kg för att gå in i Roadsport C inkl förare. / Bengt Metz _________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017  | 
	||||
| 
			 
							Sista inlägget                                               
					Sista inlägget för mig i denna tråd Till Anders Hofverberg nej min motor är inget hopplock från olika bilar (men ändå ett hopplock från en vanlig Ford Escort, en svinaktigt dyr Ford GT kam som kommer från en Formel Ford handlare, en förgasare från en Ford Siera, OSV) den motor bilen är registreringsbesiktigad med och som jag kör med, heter Ford Escort GT 62 KW=84,32 HK DIN, tror att motorn satt i Ford Escort Mexico, tror tom att det fanns en bil som hette Ford Escort Sport. På Fordspråk heter motorn Ford OHV motor eller Crossflow, Xflow,X-flow eller Kentmotor I min svenska Ford verkstadshandbok står 1,6liter 2-portsförgasare Edit Till Dennis Kullman Nej min bil är ingen Replika eller Lotus det är en Caterham Superlight registreringsbesiktigad 2001 Lotus seven klubben har medlemmar som äger (eller inte äger) Lotus Sevenbilar OCH Caterhams Till Patrik Rydh Vilken sjuebil menar du?? om du menar Peters så har den en Ford Zetec 105hkr från en Ford escort (vågar vi gissa på 1600cc), deras bil väger utan förare ca 500kg sa dom, 205 breda däck därför, hamnar den bilen i Roadsport B. Den skall väga minst 573kg inkl förare i Roadsport B / Bengt Metz _________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017  | 
	||||
| 
			 
							Re: Sista inlägget                                           
					
 Fast du menar Dennis Kullman... Likheten är förstås slående. Lika snygga.  
						_________________ Goran Obradovic Club Alfa Romeo  | 
	||||
| 
			 
							Re: Sista inlägget                                           
					
 Hej Bengt! Allt rätt utom gissningen   Hans och min bil har faktiskt en 1.8l Zetec på 105hk. Det är samma motor som den 1.8l/130hk motorn som sitter i tex FF och RS1800 bilarna, men med andra kamaxlar och utan oljesprut på kolvarna. 105 hästars motorn är nog den vanligaste (=billigare!!) 1.8l zetecen eftersom den sitter i de flesta escorterna med zetec. 
/Peter _________________ Peter Aulin  | 
	||||
![]()  | 
		
			Eftersnack
			 
			
			2005-09-11 Ring Knutstorp MGCC KM5
		 | 
		<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 18700 besök totalt | 
