Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: Glasfiber stolar
<<   1, 2
9973 besök totalt
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4339



Kan också rekommendera att du "vänder" på stolen, så blanka sidan kommer fram, för då kan ju folk välja att inte ha klädsel. Som den är gjord nu är grova sidan framåt vilket är ganska fult egentligen.

om stolen gjuts framifrån, bestäms ju färgen av gelcoaten. Baksidan kan man lämpligtvis lacka (två-komponent!).

_________________
mvh Micha3l Bl1x
Porsche 911
Citera
super7
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5974


Trådstartare
Westfield skrev:
Formen som stolen gjordes i är "ledig" nu. Finns i Södertälje, om någon är intresserad (Nisse?)


Inte förstöra mitt försök att tjäna lite pengar nu >

_________________
Nisse Holmgren
Umeå
Citera
super7
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5974


Trådstartare
Westfield skrev:
Kan också rekommendera att du "vänder" på stolen, så blanka sidan kommer fram, för då kan ju folk välja att inte ha klädsel. Som den är gjord nu är grova sidan framåt vilket är ganska fult egentligen.


Blir vad jag förstått fin yta på bägge sidorna om man vaccum gjuter thumbs up

_________________
Nisse Holmgren
Umeå
Citera
Roggaman
Örnsköldsvik
Här sen Okt 2004
Inlägg: 758



Kan finnas intresse för 2st om priset blir rätt.

Har jag förstått det rätt att man slipper krav på FIA godkänd stol om dessa inte ryms!?

_________________
Roger Näslund

Datsun 240Z -73 Blivande banbil
Datsun 280ZX -80 Sommarbil
Ford Probe GT -93 Såld
Citera
Hebbe*
Vällingby
Här sen Aug 2005
Inlägg: 1

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Vad för pris snackar vi om för 2st utan klädsel (Som första bilden)?

_________________
Anders Herbner
RX7 FD
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 8284



också intresserad!

Efterlyser ett ca pris på 2 st

/Erik

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
Acke
Gotteborg
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1725



Hebbe* skrev:
Vad för pris snackar vi om för 2st utan klädsel (Som första bilden)?





pris på både glasfiber å kolfiber...

_________________
MackeMaehlum
Citera
super7
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5974


Trådstartare
När jag vet vad priset kan tänkas bli läggs det ut ....

_________________
Nisse Holmgren
Umeå
Citera
super7
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5974


Trådstartare
Prov montering thumbs up



Förar stolen sitter fortfarande kvar
Något längre ryggstöd


_________________
Nisse Holmgren
Umeå
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 8284



Nice =), men nu får du fan ta o knåpa ihop ett pris för stolarna




/erik

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
Micke R1
Åkersberga
Här sen Sep 2005
Inlägg: 569



stolar

jag vill åxå veta priset ?

_________________
Michael Öhrström
Citera
ferm
sthlm
Här sen Nov 2005
Inlägg: 1

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Är intresserad av 2 st till min Seven om priset är rimligt!

Mvh mange

_________________
Magnus Wahlström
Citera
Ossie k
Södra Stockholm
Här sen Okt 2004
Inlägg: 314



ska det behöva ta 1,5 månad att klura ut pris??

_________________
Ossie kaistinen

Livet börjar efter 402 meter.
Citera
super7
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5974


Trådstartare
Ja..

Med tanke på att det inte har blivit gjort nån gjutform än så är
det ganska svårt att höfta till nått pris.
Vet ju inte material åtgång , hur mycket tid det tar att gjuta en stol, etc än.

Liknade stolar finns ju att köpa hos Roadster.se

Dom kostar strax över 4000 då ingick klädsel (pads) och fästen . Det finns billigare på marknaden , men efter ha pratat med några som har sådana stolar så verkar dom vara lite "slekiga".

och billigare än dom bör dom väl bli

_________________
Nisse Holmgren
Umeå
Citera
Daniel Ahlin
Östergötland
Här sen Jul 2004
Inlägg: 558



När jag byggde liknande stol så gick det åt 3dl polyester/lager, mindre än en rulle glasfibermatta och runt 3dl gelcoat.
Det tog 3h att lägga glasfibern.
1h att lägga gelcoat och riva glasfiber.
Vaxa och lägga på släppmedel ytterligare minst 1h.
Vi var dessutom 2 personer och gjorde allt för hand, 6 lager glasfiber användes.

_________________
Daniel Ahlin
Bygger Ginetta G20 (seven med skal)
Citera
Matz
Göteborg
Här sen Sep 2005
Inlägg: 213



Westfield skrev:
Formen som stolen gjordes i är "ledig" nu. Finns i Södertälje, om någon är intresserad (Nisse?)


Klart man blir Sugen!!

_________________
Matz [IceDog] Sköld, Göteborg (Partille)
Porsche 997.2 Speed Yellow.
Citera
Nzorikko
Umeå. >up north<
Här sen Nov 2002
Inlägg: 371



Nisse, du får en tusenlapp (1000 kr) för en stol, dubbelt om du ordnar FIA-godkännande på den.

_________________
Rikard Olson
Alfor till bana, gata och i garaget. Blandad kompott till isarna. Opel Vivaro dragbil. Alfa Romeo Stelvio till bruks.
Citera
super7
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5974


Trådstartare
Har fått tag på en som hjälper till att gjuta nu.

Tanken är väl att det blir 2 olika varianter. En modell
i glasfiber, sen en dyrare variant i kolfiber/kevlar.

Bägge varianterna blir vaccum gjuta.

Vad är ni villiga att betala för en stol??

//Nisse

_________________
Nisse Holmgren
Umeå
Citera
super7
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5974


Trådstartare
Nu har killen som skall hjälpa mig att gjuta stolarna räknat lite.. Och en glasfiber stol med kevlar förstärkning
på vissa väl utvalda ställen kommer att kosta ca 3500:-
Sen så använder han inte väv utan en matta av lite bättre kvalitet så hållfasthets mässigt är det i klass med som om den var
gjuten i kolfiber, lite tyngre dock.

_________________
Nisse Holmgren
Umeå
Citera
super7
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5974


Trådstartare
Första stolen på G

_________________
Nisse Holmgren
Umeå
Citera
super7
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5974


Trådstartare
och så här blev den färdiga stolen thumbs up

_________________
Nisse Holmgren
Umeå
Citera
SÄLJES
S: Glasfiber stolar
<<   1, 2
9973 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande