| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Glasfiber stolar
|
9973 besök totalt |
|
Kan också rekommendera att du "vänder" på stolen, så blanka sidan kommer fram, för då kan ju folk välja att inte ha klädsel. Som den är gjord nu är grova sidan framåt vilket är ganska fult egentligen.
om stolen gjuts framifrån, bestäms ju färgen av gelcoaten. Baksidan kan man lämpligtvis lacka (två-komponent!). _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||
Blir vad jag förstått fin yta på bägge sidorna om man vaccum gjuter _________________ Nisse Holmgren Umeå
|
||
|
Kan finnas intresse för 2st om priset blir rätt.
Har jag förstått det rätt att man slipper krav på FIA godkänd stol om dessa inte ryms!? _________________ Roger Näslund Datsun 240Z -73 Blivande banbil Datsun 280ZX -80 Sommarbil Ford Probe GT -93 Såld |
||
|
_________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||
|
Ja..
Med tanke på att det inte har blivit gjort nån gjutform än så är det ganska svårt att höfta till nått pris. Vet ju inte material åtgång , hur mycket tid det tar att gjuta en stol, etc än. Liknade stolar finns ju att köpa hos Roadster.se Dom kostar strax över 4000 då ingick klädsel (pads) och fästen . Det finns billigare på marknaden , men efter ha pratat med några som har sådana stolar så verkar dom vara lite "slekiga". och billigare än dom bör dom väl bli
_________________ Nisse Holmgren Umeå
|
||
|
När jag byggde liknande stol så gick det åt 3dl polyester/lager, mindre än en rulle glasfibermatta och runt 3dl gelcoat.
Det tog 3h att lägga glasfibern. 1h att lägga gelcoat och riva glasfiber. Vaxa och lägga på släppmedel ytterligare minst 1h. Vi var dessutom 2 personer och gjorde allt för hand, 6 lager glasfiber användes. _________________ Daniel Ahlin Bygger Ginetta G20 (seven med skal) |
||
|
Nisse, du får en tusenlapp (1000 kr) för en stol, dubbelt om du ordnar FIA-godkännande på den.
_________________ Rikard Olson Alfor till bana, gata och i garaget. Blandad kompott till isarna. Opel Vivaro dragbil. Alfa Romeo Stelvio till bruks. |
||
|
Har fått tag på en som hjälper till att gjuta nu.
Tanken är väl att det blir 2 olika varianter. En modell i glasfiber, sen en dyrare variant i kolfiber/kevlar. Bägge varianterna blir vaccum gjuta. Vad är ni villiga att betala för en stol?? //Nisse _________________ Nisse Holmgren Umeå
|
||
|
Nu har killen som skall hjälpa mig att gjuta stolarna räknat lite.. Och en glasfiber stol med kevlar förstärkning
på vissa väl utvalda ställen kommer att kosta ca 3500:- Sen så använder han inte väv utan en matta av lite bättre kvalitet så hållfasthets mässigt är det i klass med som om den var gjuten i kolfiber, lite tyngre dock. _________________ Nisse Holmgren Umeå
|
||
![]() |
SÄLJES
S: Glasfiber stolar
|
9973 besök totalt |

