| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Fint TT bygge
|
2283 besök totalt |
|
Fint TT bygge
Har ni sett denna Audi TT. Verkar faktiskt bli en svängbil http://www.zatzy.com/showthread.php?t=231476&page=1&pp=20 _________________ Per Wahlqvist |
||||
|
Tänkte också på det t.ex Toyotastaget som sitter svettsat en decimeter in på sidosträvan
Vet själv hur svårt det är att tänka på allt sådant
Har kommit på att det alltid är bäst att fråga panelen innan man gör något _________________ Per Wahlqvist |
||||
|
Känner till den killen, har är från kristianstad (grannbyn)
Han gör allt själv det är kul som fan att se
|
||||
|
Ser ut att bli rejält tung, om nu alla rör håller normal bur-rör kvalitet...
Tror nog Svensk bilprovning har lite att anmärka på krysset/toyotastaget också, värsta Nascar ålningen för att komma in/ut där. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
Citat för er som inte läser Zatzytråden: 1. Ta en riäl funderare på vilket håll du monterar ledlagren till bärarmarna så kraftriktingen blir rätt. 2. Kolla vad som händer med rollcentrumet när bilen kränger, det är inte säkter att raka bärarmar är bäst. 3. När du totalt sprängt bilen varför byggde du inte dubbla A-armar fram? Ljuvlig kommentar när man läst trådskaparens egen bilbyggartråd
Imponerande jobb nedlagt -rätt eller "felbyggt"- på TT:n iaf!
_________________ Tobias Persson Kör: Banbil: S2 coupe -93 Familjebil: Sharan V6 4 motion -04 Andrabil: Audi A3 Sportback 2.0 q - 12. |
||||
Det är nog mest tanken att smutsen lägger sig ovanpå själva kulan och på det sättet slits uniballen Nackdelen med att vrida infästningen 90 grader är att det ofta blir klumpigare och mer komplicerat då man måste ha ett fäste som är riktat i "rätt riktning" En annan nackdel med att ha uniballsen monterade som du har är om man går i kanterna innan fjädringsvägen tar slutt, då finns det risk att knäcka bärarmar. så no worries bjorn... _________________ Christian Merheim
- There are places were only a racecar can take you - |
||||
|
964c2:
om du menar bärarmen fram så är den enligt mig rätt monterade. Allså liggande. De stösta krafterna kommer då radielt i länklagren både vid broms/ax och kurva. Vad det du mena? I tråden så satte de rätt fram och fel bak, men han fick komentarer på att de satt fel fram. om jag nu inte har fått allt om bakfoten
EDIT: Som vanligt var någon kvickare Ett ledlager kan viklas ca 5-10grd. Med 350mm lång bärarm ger det 10grd--> +-60mm 5grd--> +-30mm _________________ Johan Sjölinder |
||||
Pust! ok, då glömmer jag detta
/Björn _________________ /Björn Olander fd Nilsson Tel: 0704-847656 Porsche 944 TURBO |
||||
![]() |
Bilder o videos
Fint TT bygge
|
2283 besök totalt |

