Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Fint TT bygge
2283 besök totalt
Per W
Mitten av sverige
Här sen Okt 2003
Inlägg: 610


Trådstartare
Fint TT bygge

Har ni sett denna Audi TT. Verkar faktiskt bli en svängbil thumbs up


http://www.zatzy.com/showthread.php?t=231476&page=1&pp=20

_________________
Per Wahlqvist
Citera
David Söderblom
Värnamo
Här sen Dec 2002
Inlägg: 799



Verkar vara ett riktigt seriöst bygge, men lite dåligt triangulerat här och var och rör som inte möts i samma punkter utan mitt på rör.

_________________
/David Söderblom
Citera
Per W
Mitten av sverige
Här sen Okt 2003
Inlägg: 610


Trådstartare
Tänkte också på det t.ex Toyotastaget som sitter svettsat en decimeter in på sidosträvan

Vet själv hur svårt det är att tänka på allt sådant
Har kommit på att det alltid är bäst att fråga panelen innan man gör något thumbs up

_________________
Per Wahlqvist
Citera
Kristian Somogyi
Da Nang
Här sen Okt 2004
Inlägg: 3487



Känner till den killen, har är från kristianstad (grannbyn)
Han gör allt själv det är kul som fan att se

_________________
Kristian Somogyi
www.sportvagnskonsult.com
www.svkcustoms.com
Citera
fuling
Stockholm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 8367

Hjälpmoderator

Hmm, jobbig tråd att läsa.
MYCKET, snyggt, balt, häffigt, hur många hästar?

Svårt att se om det blir bra eller inte. Hmm vad nu bra är?

_________________
Johan Sjölinder
Citera
Per W
Mitten av sverige
Här sen Okt 2003
Inlägg: 610


Trådstartare
fuling skrev:
Hmm, jobbig tråd att läsa.
MYCKET, snyggt, balt, häffigt, hur många hästar?


Från vilket forum kommer detta tror du

orkar alldrig läsa inläggen utan kikar mest på bilderna

_________________
Per Wahlqvist
Citera
fuling
Stockholm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 8367

Hjälpmoderator

Hmm jag kunde inte låta bli att kommentera lite

SAAB 900 T 4WD:
Tänkte fler skulle få äta sina ben

_________________
Johan Sjölinder
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 19164



Ser ut att bli rejält tung, om nu alla rör håller normal bur-rör kvalitet...

Tror nog Svensk bilprovning har lite att anmärka på krysset/toyotastaget också, värsta Nascar ålningen för att komma in/ut där.

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Per W
Mitten av sverige
Här sen Okt 2003
Inlägg: 610


Trådstartare
fuling skrev:
Hmm jag kunde inte låta bli att kommentera lite

SAAB 900 T 4WD:
Tänkte fler skulle få äta sina ben


Inte en gång till






_________________
Per Wahlqvist
Citera
Tobbe...
Härnösand/Nordsjön
Här sen Maj 2003
Inlägg: 587



fuling skrev:
Hmm jag kunde inte låta bli att kommentera lite

SAAB 900 T 4WD:
Tänkte fler skulle få äta sina ben



Citat för er som inte läser Zatzytråden:
1. Ta en riäl funderare på vilket håll du monterar ledlagren till bärarmarna så kraftriktingen blir rätt.
2. Kolla vad som händer med rollcentrumet när bilen kränger, det är inte säkter att raka bärarmar är bäst.
3. När du totalt sprängt bilen varför byggde du inte dubbla A-armar fram?



Ljuvlig kommentar när man läst trådskaparens egen bilbyggartråd
Imponerande jobb nedlagt -rätt eller "felbyggt"- på TT:n iaf!

_________________
Tobias Persson
Kör:
Banbil: S2 coupe -93
Familjebil: Sharan V6 4 motion -04
Andrabil: Audi A3 Sportback 2.0 q - 12.
Citera
Björn Olander
Lomma
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1375



Är det så dåligt att ha uniballsen monterade på det hållet? Det har jag också!

/Björn

_________________
/Björn Olander
fd Nilsson
Tel: 0704-847656
Porsche 944 TURBO
Citera
porschedriver
Malmö
Här sen Maj 2003
Inlägg: 2217



964c2 skrev:
Är det så dåligt att ha uniballsen monterade på det hållet? Det har jag också!

/Björn


Det är nog mest tanken att smutsen lägger sig ovanpå själva kulan och på det sättet slits uniballen

Nackdelen med att vrida infästningen 90 grader är att det ofta blir klumpigare och mer komplicerat då man måste ha ett fäste som är riktat i "rätt riktning"

En annan nackdel med att ha uniballsen monterade som du har är om man går i kanterna innan fjädringsvägen tar slutt, då finns det risk att knäcka bärarmar.

så no worries bjorn...

_________________
Christian Merheim

- There are places were only a racecar can take you -
Citera
fuling
Stockholm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 8367

Hjälpmoderator

964c2:
om du menar bärarmen fram så är den enligt mig rätt monterade.
Allså liggande.
De stösta krafterna kommer då radielt i länklagren både vid broms/ax och kurva.
Vad det du mena?

I tråden så satte de rätt fram och fel bak, men han fick komentarer på att de satt fel fram.
om jag nu inte har fått allt om bakfoten


EDIT:
Som vanligt var någon kvickare

Ett ledlager kan viklas ca 5-10grd.
Med 350mm lång bärarm ger det
10grd--> +-60mm
5grd--> +-30mm

_________________
Johan Sjölinder
Citera
Björn Olander
Lomma
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1375



porschedriver skrev:
964c2 skrev:
Är det så dåligt att ha uniballsen monterade på det hållet? Det har jag också!

/Björn


Det är nog mest tanken att smutsen lägger sig ovanpå själva kulan och på det sättet slits uniballen

Nackdelen med att vrida infästningen 90 grader är att det ofta blir klumpigare och mer komplicerat då man måste ha ett fäste som är riktat i "rätt riktning"

En annan nackdel med att ha uniballsen monterade som du har är om man går i kanterna innan fjädringsvägen tar slutt, då finns det risk att knäcka bärarmar.

så no worries bjorn...


Pust! ok, då glömmer jag detta

/Björn

_________________
/Björn Olander
fd Nilsson
Tel: 0704-847656
Porsche 944 TURBO
Citera
Bilder o videos
Fint TT bygge
2283 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande