Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Antal VLN kvar?
1111 besök totalt
RS 1800
Göteborg
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Antal VLN kvar?

Stämmer det att det är två race kvar:

22.10.2005

05.11.2005

På ett ställe på VLN.de så stod det att sista racet var åttonde oktober?

Vad är rätt?

Åkersberga
Här sen Nov 2002

Sista racet (5:e nov) är extra insatt som kompensation för de tävlingar som bröts/blev inställda i våras.

Edit: det är mao två tävlingar kvar.

Göteborg
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Då får man börja räkna på om man har råd att åka ner en gång till iår. Blir ju alltid lite dyrare än man tänkt sig. Brukar det vara extra trevligt efter säsonsavslutningen, något extra som händer?

Rum kanske kan vara svårt att få tag på så här sent?

Gislaved
Här sen Dec 2004

OT
Hur dyra är avgifterna för att få tävla i VLN i jämförelse med 24H?

Mvh Toni

Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002

Toni Ahlqvist skrev:
OT
Hur dyra är avgifterna för att få tävla i VLN i jämförelse med 24H?

Mvh Toni

Nu ska vi se om jag kommer ihåg allt rätt...

1000 euro i startavgift för lördagens kval och race. Till det tillkommer naturligvis bensinen/dieseln som du måste ta ur pumparna i depån. Du kan självklart tanka upp bilen innan, men det som fylls på under racet måste tas ur dessa. För detta betalas en depositon om 500 euro (eller något sådant) där du sedan får tillbaka det du inte gjort av med.

Den fria körningen på fredagen (2 tim) är inte obligatorisk och har egentligen inget med racet att göra. Den är öppen för alla som har bur i bilen och körkort. Mao varken vagnbok eller licens krävs. Kostnaden för detta spektakel är 180 euro. Vill du dessutom köra passagerare kostar det 150 euro extra.

Täby
Här sen Nov 2002

Anders Dauner skrev:
Den fria körningen på fredagen (2 tim) är inte obligatorisk och har egentligen inget med racet att göra. Den är öppen för alla som har bur i bilen och körkort. Mao varken vagnbok eller licens krävs.

Ganska märkligt resonemang, vad är en bur om bilen inte har vagnbok? En hög med ihoplödda vattenledningsrör?

Jag saknar tex både hjälmkrossarstag och Toyotastag, skulle jag få delta i den fria träningen?

Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002

Micke Holmström skrev:
Jag saknar tex både hjälmkrossarstag och Toyotastag, skulle jag få delta i den fria träningen?

Japp...

Det är egentligen lite som en track day. Finns de som kör de här träningarna ist för turistkörning. Då får de dessutom köra med slicks.

Här sen Nov 2002

Anders Dauner skrev:
Micke Holmström skrev:

Japp...

Det är egentligen lite som en track day. Finns de som kör de här träningarna ist för turistkörning. Då får de dessutom köra med slicks.

Det är ett bra sätt att göra träningsdagarna på...... jag kommer nog göra likadant nästa år på alla våra träningar...... roligare och bättre om träningsdagarna är fulla

Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002

Fredrik - SLC skrev:
Det är ett bra sätt att göra träningsdagarna på...... jag kommer nog göra likadant nästa år på alla våra träningar...... roligare och bättre om träningsdagarna är fulla

om man dessutom får köra passagerare så är det ett jättebra sätt att underhålla sponsorer.

Här sen Nov 2002

Anders Dauner skrev:
Fredrik - SLC skrev:

om man dessutom för köra passagerare så är det ett jättebra sätt att underhålla sponsorer.

Japp tänkte det.....

Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002

Fredrik - SLC skrev:
Japp tänkte det.....

Det är ju lysande. thumbs up

Antal VLN kvar?
1111 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande