Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1111 besök totalt |
Då får man börja räkna på om man har råd att åka ner en gång till iår. Blir ju alltid lite dyrare än man tänkt sig. Brukar det vara extra trevligt efter säsonsavslutningen, något extra som händer?
Rum kanske kan vara svårt att få tag på så här sent? _________________ :: Mikael Lindqvist |
||||
|
||||
Nu ska vi se om jag kommer ihåg allt rätt... 1000 euro i startavgift för lördagens kval och race. Till det tillkommer naturligvis bensinen/dieseln som du måste ta ur pumparna i depån. Du kan självklart tanka upp bilen innan, men det som fylls på under racet måste tas ur dessa. För detta betalas en depositon om 500 euro (eller något sådant) där du sedan får tillbaka det du inte gjort av med. Den fria körningen på fredagen (2 tim) är inte obligatorisk och har egentligen inget med racet att göra. Den är öppen för alla som har bur i bilen och körkort. Mao varken vagnbok eller licens krävs. Kostnaden för detta spektakel är 180 euro. Vill du dessutom köra passagerare kostar det 150 euro extra. _________________ Anders Dauner |
||||
Ganska märkligt resonemang, vad är en bur om bilen inte har vagnbok? En hög med ihoplödda vattenledningsrör? Jag saknar tex både hjälmkrossarstag och Toyotastag, skulle jag få delta i den fria träningen? _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||||
Japp... Det är egentligen lite som en track day. Finns de som kör de här träningarna ist för turistkörning. Då får de dessutom köra med slicks. _________________ Anders Dauner |
||||
Det är ett bra sätt att göra träningsdagarna på...... jag kommer nog göra likadant nästa år på alla våra träningar...... roligare och bättre om träningsdagarna är fulla |
||||
om man dessutom får köra passagerare så är det ett jättebra sätt att underhålla sponsorer. _________________ Anders Dauner |
||||
Japp tänkte det..... |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1111 besök totalt |