| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Racingbaren
|
1323 besök totalt |
|
Racingbaren
Ikväll är det racingbar på Undici i Stockholm. Någon fler än jag som skall dit? Kan väl vara ett bra tillfälla att träffas och prata lite motorsport över en öl? Av Svarta Masken:
_________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||||||
|
|
||||||||
om det bara blir du och jag härifrån , så kan du ju ändå ta med papper och penna så kan vi ju diskutera husvinklar
|
||||||||
LOL! (Fast jag tycker det var en RIKTIGT intressant fråga av Fredrik i en annan tråd! Tyvärr ska jag hålla föredrag på universitetet ikväll ...så ni får reda ut det utan mig.
|
||||||||
Visste attt det fanns nån mer än jag..... Var faktiskt på Akropolis och det är klart imponerande speciellt med tanke på att den byggdes av några hundra frivilliga enbart och inga slavar som många andra stora byggnadsverk.... Och med den precisionen och "tänket" bakom. T.ex är trappan som går längs med byggnaden "kurvad" så den ser spikrak ut om man står en bit ifrån och tittar men ställer man en cola burk i ena änden så ser man inte den från andra.... "kurvningen" är exakt samma som jordens kurvning..... å få till det för på den tiden |
||||||||
Sånthär är skitballt!!! Egypterna var ju oxå "ganska" exakta i sina mätmetoder... Undra när Magnus startar en byggnadstråd för oss...
|
||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Racingbaren
|
1323 besök totalt |