Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2485 besök totalt |
CayenneTvsEVO8vs996vsM3vsSR3vsF575 på bana.....
Senaste EVo. Tider på Bedford Autodrome: Radical SR3 1,16,65 Mitsu EVo VIII 1,22,85 P996 Carrera 1,23,30 Ferrari 575 1,24,55 BMW M3 1,26,85 Cayenne Turbo 1,26,85 BMW M3 lika snabb som Cayenne Turbo ![]() otrolig tid av EVo VIII ![]() |
||||||||
Re: CayenneTvsEVO8vs996vsM3vsSR3vsF575 på bana.....
Det måste ha regnat.... |
||||||||
Re: CayenneTvsEVO8vs996vsM3vsSR3vsF575 på bana.....
På torsdagar är Cayenne snabb, medan M3:an är långsam ![]() |
||||||||
Re: CayenneTvsEVO8vs996vsM3vsSR3vsF575 på bana.....
Nej men bilderna. ![]() |
||||||||
Jo vädret i england är ju som det är. Titta lite i det nummret av evo nu när jag kom hem och såg att m3 tiden var noterad som dry och radical sr3 som wet. Frågan är ju bara hur torrt det är när det är torrt och om lätt fuktig kan räknas som torrt när det egentligen är lite blött eller nä nu svamla jag förmycket
![]() ![]() _________________ Thomas Tegbäck |
||||||||
och Suvven körde säkert i snö ![]() |
||||||||
Nej den körde med slicks på torr asfalt! ![]() ![]() |
||||||||
Jag tycker inte att en Cayenne har på en bana att göra. Kan ju bara tänka sig hur det skulle se ut på en banträff med tex Caterham och Elise blandat med Cayenne. Med tanke på höjden och vikten i en sån kärra så utgör dom en extrem säkerhetsrisk för andra banåkare......... Skall bli intressant att se hur Porscheklubben hanterar det problemet på sina banmöten i sommar
_________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||||||
Det är juh knappast enbart på banan dessa tingestar(även kallade SUV'ar) är en extrem säkerhetsrisk. Då har jag inte bara själva tanken av att dom är extremt stora, tunga och otrevliga att krocka med, utan även den grupp utav människor som köper och framför dessa fordon (förare som behöver en bil dom kan känna sig säkra i, skvallrar väll lite om en osäker förare...) |
||||||||
Dessutom är de fula... ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||||
Se upp så att Fredrik SLC inte hör dig! _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||||||
Ärligt talat tror jag att det är ett feltryck?
Två så olika bilar kör inte på exakt samma tid ner på hundradelen... _________________ / Åke Wallebom (oak) www.oakgps.com - TrackView.NET för köranalys - oakLog för loggning med Android eller Windows Mobile! GPS, G-värden och kompass. |
||||||||
Kände mig inte så träffad ![]() Fast ta ut min Suvv på bana för att köra bankörning är en sak som är säker och det gör jag aldrig..... bana kör jag hellre i något som är byggt för det..... (fast ska erkänna att i Sverige har jag bara kört 2 tävlingar på bana, och den ena var efter min aktiva karriär på skoj i en långlopps-Saab och den andra i en Ford Cargo ![]() ![]() |
||||||||
En alltså, en omdömeslös typ som alltid kör över sin förmåga. ![]() Skillnaden är väl att SUV-typen har sjukdomsinsikt och har köpt sig en bil som det inte gör lika ont att krocka i... ![]()
Var det inte den truckracing EM-upplevelsen som kunde klassa in i tråden om bästa/värsta växellåda? ![]() _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||||||
Jo, ettan neråt vänster som värsta sportlådan... sen tvåan uppåt mitten , trean mitten neråt OCH SEN FYRAN NERÅT HÖGER ![]() ![]() ![]() |
||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2485 besök totalt |