Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
CayenneTvsEVO8vs996vsM3vsSR3vsF575 på bana.....
1, 2   >>
2485 besök totalt
PeterF
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1531

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
CayenneTvsEVO8vs996vsM3vsSR3vsF575 på bana.....

Senaste EVo. Tider på Bedford Autodrome:

Radical SR3 1,16,65
Mitsu EVo VIII 1,22,85
P996 Carrera 1,23,30
Ferrari 575 1,24,55
BMW M3 1,26,85
Cayenne Turbo 1,26,85


BMW M3 lika snabb som Cayenne Turbo

otrolig tid av EVo VIII
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



Re: CayenneTvsEVO8vs996vsM3vsSR3vsF575 på bana.....

Elise skrev:
Senaste EVo. Tider på Bedford Autodrome:

Radical SR3 1,16,65
Mitsu EVo VIII 1,22,85
P996 Carrera 1,23,30
Ferrari 575 1,24,55
BMW M3 1,26,85
Cayenne Turbo 1,26,85


BMW M3 lika snabb som Cayenne Turbo

otrolig tid av EVo VIII



Det måste ha regnat....
Citera
PeterF
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1531

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Re: CayenneTvsEVO8vs996vsM3vsSR3vsF575 på bana.....

johann skrev:

Det måste ha regnat....


På bilderna i tidningen är det torrt.....
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



Re: CayenneTvsEVO8vs996vsM3vsSR3vsF575 på bana.....

Elise skrev:
johann skrev:

Det måste ha regnat....


På bilderna i tidningen är det torrt.....


Måste vara tagna en annan dag....
Citera
PeterF
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1531

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Re: CayenneTvsEVO8vs996vsM3vsSR3vsF575 på bana.....

johann skrev:
Elise skrev:
johann skrev:

Det måste ha regnat....


På bilderna i tidningen är det torrt.....


Måste vara tagna en annan dag....


På torsdagar är Cayenne snabb, medan M3:an är långsam
Citera
abd

Här sen Feb 2003
Inlägg: 490



Mitsubishi power! thumbs up

_________________
Anders Berglund
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



abd skrev:
Mitsubishi power! thumbs up


Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



Re: CayenneTvsEVO8vs996vsM3vsSR3vsF575 på bana.....

Elise skrev:
johann skrev:
Elise skrev:
johann skrev:

Det måste ha regnat....


På bilderna i tidningen är det torrt.....


Måste vara tagna en annan dag....


På torsdagar är Cayenne snabb, medan M3:an är långsam


Nej men bilderna.
Citera
Wiklundh
Karlstad
Här sen Nov 2002
Inlägg: 370



Evo 8:an verkar ha giftig tid. thumbs up

_________________
/Michael Wiklundh
Porsche Boxster S.
Citera
Thomaso
Solna
Här sen Jan 2003
Inlägg: 659



Jo vädret i england är ju som det är. Titta lite i det nummret av evo nu när jag kom hem och såg att m3 tiden var noterad som dry och radical sr3 som wet. Frågan är ju bara hur torrt det är när det är torrt och om lätt fuktig kan räknas som torrt när det egentligen är lite blött eller nä nu svamla jag förmycket

_________________
Thomas Tegbäck
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



HOOPoo skrev:
Jo vädret i england är ju som det är. Titta lite i det nummret av evo nu när jag kom hem och såg att m3 tiden var noterad som dry och radical sr3 som wet. Frågan är ju bara hur torrt det är när det är torrt och om lätt fuktig kan räknas som torrt när det egentligen är lite blött eller nä nu svamla jag förmycket


och Suvven körde säkert i snö

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



Fredrik - SLC skrev:
HOOPoo skrev:
Jo vädret i england är ju som det är. Titta lite i det nummret av evo nu när jag kom hem och såg att m3 tiden var noterad som dry och radical sr3 som wet. Frågan är ju bara hur torrt det är när det är torrt och om lätt fuktig kan räknas som torrt när det egentligen är lite blött eller nä nu svamla jag förmycket


och Suvven körde säkert i snö


Nej den körde med slicks på torr asfalt!
Citera
FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1015



Jag tycker inte att en Cayenne har på en bana att göra. Kan ju bara tänka sig hur det skulle se ut på en banträff med tex Caterham och Elise blandat med Cayenne. Med tanke på höjden och vikten i en sån kärra så utgör dom en extrem säkerhetsrisk för andra banåkare......... Skall bli intressant att se hur Porscheklubben hanterar det problemet på sina banmöten i sommar

_________________
/Fredrik Stjernlöf (Svensson)
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615



FSN skrev:
Jag tycker inte att en Cayenne har på en bana att göra. Kan ju bara tänka sig hur det skulle se ut på en banträff med tex Caterham och Elise blandat med Cayenne. Med tanke på höjden och vikten i en sån kärra så utgör dom en extrem säkerhetsrisk för andra banåkare......... Skall bli intressant att se hur Porscheklubben hanterar det problemet på sina banmöten i sommar


Det är juh knappast enbart på banan dessa tingestar(även kallade SUV'ar) är en extrem säkerhetsrisk. Då har jag inte bara själva tanken av att dom är extremt stora, tunga och otrevliga att krocka med, utan även den grupp utav människor som köper och framför dessa fordon (förare som behöver en bil dom kan känna sig säkra i, skvallrar väll lite om en osäker förare...)
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Andrew Petrykowski skrev:
FSN skrev:
Jag tycker inte att en Cayenne har på en bana att göra. Kan ju bara tänka sig hur det skulle se ut på en banträff med tex Caterham och Elise blandat med Cayenne. Med tanke på höjden och vikten i en sån kärra så utgör dom en extrem säkerhetsrisk för andra banåkare......... Skall bli intressant att se hur Porscheklubben hanterar det problemet på sina banmöten i sommar


Det är juh knappast enbart på banan dessa tingestar(även kallade SUV'ar) är en extrem säkerhetsrisk. Då har jag inte bara själva tanken av att dom är extremt stora, tunga och otrevliga att krocka med, utan även den grupp utav människor som köper och framför dessa fordon (förare som behöver en bil dom kan känna sig säkra i, skvallrar väll lite om en osäker förare...)


Dessutom är de fula...

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
cat7even
Uppsala
Här sen Jan 2003
Inlägg: 2392



Andrew Petrykowski skrev:
FSN skrev:
Jag tycker inte att en Cayenne har på en bana att göra. Kan ju bara tänka sig hur det skulle se ut på en banträff med tex Caterham och Elise blandat med Cayenne. Med tanke på höjden och vikten i en sån kärra så utgör dom en extrem säkerhetsrisk för andra banåkare......... Skall bli intressant att se hur Porscheklubben hanterar det problemet på sina banmöten i sommar


Det är juh knappast enbart på banan dessa tingestar(även kallade SUV'ar) är en extrem säkerhetsrisk. Då har jag inte bara själva tanken av att dom är extremt stora, tunga och otrevliga att krocka med, utan även den grupp utav människor som köper och framför dessa fordon (förare som behöver en bil dom kan känna sig säkra i, skvallrar väll lite om en osäker förare...)


Se upp så att Fredrik SLC inte hör dig!

_________________
Johan Lundberg
*BBDB*
Ex Marcos 2T
EX Marcos 1600 GT
Nu Lotus Elise S1 KR1
Citera
Åke Wallebom
Åkersberga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 542



Ärligt talat tror jag att det är ett feltryck?

Två så olika bilar kör inte på exakt samma tid ner på hundradelen...

_________________
/ Åke Wallebom (oak)
www.oakgps.com - TrackView.NET för köranalys - oakLog för loggning med Android eller Windows Mobile! GPS, G-värden och kompass.
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



cat7even skrev:
Andrew Petrykowski skrev:
FSN skrev:
Jag tycker inte att en Cayenne har på en bana att göra. Kan ju bara tänka sig hur det skulle se ut på en banträff med tex Caterham och Elise blandat med Cayenne. Med tanke på höjden och vikten i en sån kärra så utgör dom en extrem säkerhetsrisk för andra banåkare......... Skall bli intressant att se hur Porscheklubben hanterar det problemet på sina banmöten i sommar


Det är juh knappast enbart på banan dessa tingestar(även kallade SUV'ar) är en extrem säkerhetsrisk. Då har jag inte bara själva tanken av att dom är extremt stora, tunga och otrevliga att krocka med, utan även den grupp utav människor som köper och framför dessa fordon (förare som behöver en bil dom kan känna sig säkra i, skvallrar väll lite om en osäker förare...)


Se upp så att Fredrik SLC inte hör dig!


Kände mig inte så träffad Tror väl att det finns ungefär lika många Suvv- ägar typer som det finns BMW-ägar typer......

Fast ta ut min Suvv på bana för att köra bankörning är en sak som är säker och det gör jag aldrig..... bana kör jag hellre i något som är byggt för det..... (fast ska erkänna att i Sverige har jag bara kört 2 tävlingar på bana, och den ena var efter min aktiva karriär på skoj i en långlopps-Saab och den andra i en Ford Cargo ... 5-ton racerbil är skoj fast det var ungefär lika taskiga bromsar efter 7 varv som min Suvv skulle ha)

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3674



Fredrik - SLC skrev:

Kände mig inte så träffad Tror väl att det finns ungefär lika många Suvv- ägar typer som det finns BMW-ägar typer......

En alltså, en omdömeslös typ som alltid kör över sin förmåga.
Skillnaden är väl att SUV-typen har sjukdomsinsikt och har köpt sig en bil som det inte gör lika ont att krocka i...

Fredrik - SLC skrev:

Fast ta ut min Suvv på bana för att köra bankörning är en sak som är säker och det gör jag aldrig..... bana kör jag hellre i något som är byggt för det..... (fast ska erkänna att i Sverige har jag bara kört 2 tävlingar på bana, och den ena var efter min aktiva karriär på skoj i en långlopps-Saab och den andra i en Ford Cargo ... 5-ton racerbil är skoj fast det var ungefär lika taskiga bromsar efter 7 varv som min Suvv skulle ha)

Var det inte den truckracing EM-upplevelsen som kunde klassa in i tråden om bästa/värsta växellåda?

_________________
/Anders Ytterström
#24, #64, #88
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615



Hehe, nu lyckades AndersY sno mitt svar till Fredrik
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



AndersY skrev:

Var det inte den truckracing EM-upplevelsen som kunde klassa in i tråden om bästa/värsta växellåda?


Jo, ettan neråt vänster som värsta sportlådan... sen tvåan uppåt mitten , trean mitten neråt OCH SEN FYRAN NERÅT HÖGER och femman uppåt höger..... till råga på allt så var det i stort sett bara Tream och Fyran som man åkte på och dom LÄGENA var BAKOM rygglinjen ..... Och tungväxlat var det.... så en lätt muskelvärk infann sig efter helgen för att ytterligare spä på den eländiga lådan så var det ju en högerstyrd truck ....

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Allmänt banåkaforum
CayenneTvsEVO8vs996vsM3vsSR3vsF575 på bana.....
1, 2   >>
2485 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande